در حال بارگذاری
خطیب جمعه جاجرم:

تقوا عامل آرامش روانی است

شماره خبر : 2234 - https://asreatrak.ir/short/Nj59b

خطیب جمعه جاجرم گفت: تقوا عامل آرامش روانی است، یکی از دردها و گرفتاری‌هایی که در جامعه وجود دارد و جوانان ما از آن رنج می‌برند، قضاوت‌های عجولانه است، قضاوت‌هایی که بر اساس حب و بغض، تعصبات و سایر معیارهای جاهلانه است.

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی هوشمندنژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جاجرم گفت: تقوا عامل آرامش روانی است، یکی از دردها و گرفتاری‌هایی که در جامعه وجود دارد و جوانان ما از آن رنج می‌برند، قضاوت‌های عجولانه است، قضاوت‌هایی که بر اساس حب و بغض، تعصبات و سایر معیارهای جاهلانه است.

وی افزود: یکی از علت‌های تمایل جوانان به زندگی در غرب این است که می‌گویند آنجا ما را قضاوت نمی‌کنند، اینکه چه مدل مویی داریم چه لباسی می‌پوشیم ،مسجد می رویم یا نه؟

خطیب نماز جمعه با بیان این مطلب که بهترین راهکار عدم قضاوت عجولانه، تقوای الهی است، افزود: جامعه اهل تقوا چند ویژگی دارد که مورد اول، منِ مسلمان در جامعه طوری رفتار نکنم که در موضع تهمت قرار بگیرم، دومین مورد، افراد دیگر جامعه هم حق ندارند دیگران را عجولانه قضاوت کنند، و سومین مورد، جامعه اهل تقوا نسبت به هم دلسوزی دارند.

امام جمعه جاجرم عنوان کرد: در تقویم نورانی انقلاب دو روز دیگر هم به یوم الله‌ها اضافه می‌شود، روز دهم مهرماه، حمله ضربتی و کاری به اسرائیل (وعده صادق۲) که نتانیاهوی خبیث اعلام کرد حمله موشکی ایران به اسرائیل،‌ بزرگترین حمله موشکی تاریخ بوده است.

حجت‌الاسلام هوشمندنژاد گفت: وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کرد که ایران ۵۰۰ هزار ظرفیت موشکی دارد و می‌تواند عملیات وعده صادق را ۵۰۰ بار دیگر انجام دهد.

وی عنوان کرد: اسرائیل باید بفهمد که اگر به ایران چپ نگاه کند و یا به زیرساخت‌های ایران حمله کند، ما زمین‌گیر نمی‌شویم و می‌توانیم در ساعات اولیه چنان بلایی سر اسرائیل بیاوریم که داد همه کاخ‌نشینان بلند شود.

خطیب جمعه در ادامه افزود: روز سیزدهم مهرماه، روز حماسه جمعه بی‌بدیل تهران به امامت رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور مردم در نماز جمعه تهران که همه معادلات دشمن را به هم ریخت.

وی در ادامه گفت: آنها دیدند که رهبر انقلاب در میان امت خودش با سربلندی از شهید سیدحسن نصرالله صحبت می‌کرد و چشم اندازی امیدبخش برای آینده ترسیم می‌کرد.

خطیب جمعه مطرح کرد: حضرت آقا در بخشی از بیانات خود در نماز جمعه فرمودند که سیدحسن نصرالله را به عنوان یک مکتب بدانید چون در این مکتب انسان‌ها پرورش پیدا کرده‌اند.

وی مطرح کرد: خون شهید ظرفیت امت سازی دارد اگر می‌خواهیم چشمان ما به حضور آقا امام زمان روشن شود باید به سمت امت‌سازی برویم. 

 

انتهای خبر /م

0 نظر

ارسال نظرات