در حال بارگذاری
مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان‌شمالی اعلام کرد:

بهره‌مندی ۹۳۷ بانو خراسان‌شمالی از تسهیلات مشاغل‌ خانگی

شماره خبر : 1350 - https://asreatrak.ir/short/eGkL3

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی گفت: تعداد بانوان بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی در طی یک سال گذشته ۹۳۷ نفر است.

زهرا معینی یکتا در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: تعداد بانوان بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی در طی یک سال گذشته ۹۳۷ نفر است که از این تعداد ۸۴۳ نفر مستقل و ۹۴ نفر پشتیبان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی حوزه مشاغل خانگی را بانوان استان به خود اختصاص دادند، افزود: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی اعطا شده به بانوان در طی یک سال گذشته، ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی به شاخه‌های شغلی حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: خیاطی، گلیم بافی، قالیبافی، محصولات چرمی دست دوز، پرورش گوسفند و بز، پرورش قارچ بیشترین فراوانی حوزه بانوان مشاغل خانگی است.

معینی یکتا در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکل بانوان در حوزه مشاغل خانگی چیست، بیان کرد: فروش محصولات مشاغل‌خانگی یکی از مهم‌ترین مسائل این حوزه است که طی سنوات گذشته تلاش شده است با برگزاری بازارچه‌های فصلی و روز بازارها و راه اندازی بازارهای دائمی در مرکز استان، این مشکل مرتفع شود.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات