در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید حسن قربانی

شماره خبر : 1293 - https://asreatrak.ir/short/462ZG

شهید حسن قربانی در سال ۱۳۴۶ در روستای طبر دیده به جهان گشود و در عملیات کربلا پنج به شهادت رسید.

 
 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، شهید حسن قربانی در سال ۱۳۴۶ در روستای طبر دیده به جهان گشود.

او وارد مکتب شد و پس از فراگیری قرآن به مدرسه رفت. از هفت سالگی روزه می‌گرفت. درس را تا سال سوم ابتدای ادامه داد و سپس به دلیل فقر مالی و کمک به خانواده ترک تحصیل نمود.

 او به پدر در امر کشاورزی کمک می‌کرد. در ۱۲ سالگی پدر را از دست داد و مادرش عهده‌دار نگهداری از فرزندان شد از آن زمان توجه و ارادت حسن به مادرش بیش‌ازپیش شد.

 او برای انجام خدمت سربازی به شیراز اعزام شد. این دوران که مصادف با دوران انقلاب بود. او را به مبارزی سیاسی تبدیل کرده بود. وی عکس‌های امام را به‌صورت مخفیانه به دست آورده و مردم را در مورد ایشان توجیه می‌نمود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۶ ماه دوره احتیاط سربازی را گذراند و سپس وارد بسیج شد و خدمات ارزنده‌ای را ارائه داد. در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلی سه بار به مناطق عملیاتی اعزام شد و در عملیات مختلف حضور داشت.

 او در آخرین عملیات که شرکت داشت، جانشین گردان فلق از تیپ ۲۱ امام رضا (ع) در عملیّات کربلا پنج بود که به‌جای فرماندهٔ گردان وارد عمل گردید. ایشان در این عملیات مورد اصابت تیربار دشمن قرار گرفته ابتدا مجروح شد و جهت مداوا به پشت‌جبهه انتقال‌یافته و از اهواز به‌وسیلهٔ هواپیما به اصفهان و یا تهران برده شد.

به‌خاطر شدت جراحات مظلومانه به شهادت رسید و پیکر پاکش به علت عدم شناسایی دو ماه در بیمارستان تهران ماند بعد از دو ماه توسط یکی از دوستانش شناسایی و برای تشییع به بجنورد منتقل شد. مزار شهید حسن قربانی در گلزار شهدای طبر است.

 انتهای خبر/د 
 

0 نظر

ارسال نظرات