چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۴۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ - ساعت ۱۲:۳۸
معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط ‌زیست خراسان شمالی:

وضعیت بجنورد بحرانی است + تصاویر

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست خراسان شمالی گفت: طبق آخرین گزارش آلودگی هوای امروز شهرستان بجنورد چندین برابر استاندارد هوای پاک بوده و هم اکنون وضعیت بحرانی است.
رضا شکاریان، معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد:  ریزگردهایی از بامداد امروز پنحجشنبه وارد استان شده و هم‌اکنون میزان ریزگردها در هوای بجنورد به 1111میکروگرم بر مترمکعب رسیده است که نشان از بحرانی بودن آلودگی هوا دارد.
وی تصریح کرد: میزان طبیعی ذرات معلق در هوا ۴۰ میکروگرم بر مترمکعب است و هنگامی که این میزان از 420 میکروگرم بالاتر رود شرایط بحرانی اعلام می شود .
وی با بیان این‌که منشأ ریزگردها از خارج کشور، سمت غرب و بخصوص از کشور عربستان است، افزود: پایداری این پدیده در هوای بجنورد تا 24 ساعت قطعی است و امیدواریم تا 48 ساعت آینده رفع شود.
به گفته جانشین و معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان وضعیت ریزگردها در بجنورد مرکز استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و خاص منطقه بحرانی تر است.
شکاریان وجود سنگ شکن های اطراف بجنورد را از عوامل تشدید کننده شرایط بحرانی در این شهرستان اعلام کرد و گفت: به همین مناسبت در جلسه ستاد بحران کلیه فعالیت های عمرانی تشدید کننده از جمله فعالیت های عمرانی،فعالیت سنگ شکن ها ، انجام قیرکاری و اقداماتی که با ایجاد گرد و غبار و دود همراه است، متوقف شد.
وی گفت:  در این شرایط توصیه می شود مردم با مشارکت عمومی از انجام  فعالیت هایی از جمله روشن کردن آتش در طبیعت، سوزاندن لاستیک و فعالیت هایی که منجر به آلودگی بیشتر هوا می شود خود داری کنند.
شکاریان خاطرنشان کرد: به بیماران قلبی و تنفسی، کودکان ، سال خوردگان و زنان باردار  توصیه می شود از منزل خارج نشده و در صورت لزوم به تردد در شهر از ماسک استفاده کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک