چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ساعت ۱۵:۰
امام جمعه شهرستان راز و جرگلان:

اراده مردم در جهان ظهور پیدا کرده است

امام جمعه شهرستان راز و جرگلان گفت: آنچه که مهمتر از پهپاد و موشک است اثبات ظهور قدرت اراده مردم و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی است.
 اراده مردم در جهان ظهور پیدا کرده است,

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک در شهرستان رازوجرگلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا گلی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: بعد از دعوت مردم به تقوای الهی روایت از امام صادق(ع) در خصوص اسلام کامل و دین کامل حدیث نقل شده است که بهره‌مندی انسان از این سه حقیقت نشانه اسلام کامل و دین کامل است. اگر یک نقصانی باشد اسلام ناقص است چرا که ترکیب اسلام از این سه حقیقت است.

وی افزود: اول عقائد پاک، دوم اخلاق پاک و سوم اعمال پاک، پاکی این سه حفیقت به این است که بر گرفته از آیات و روایات باشد قرآن و سنت خالصانه برای رضای خدا باشد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین گلی ادامه داد:  یک آیه‌ای است در قرآن کریم که در روایت‌ها آمده که پیامبر اکرم(ص) قبل از نمازش این آیه را میخوانده (إنَّ صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لِلّٰهِ رب العالمین)این آیه اشاره دارد که مرگ بر حیات احاطه دارد و حیات بر نسک احاطه دارد و نسک بر نماز احاطه دارد. 
خطیب نماز جمعه راز و جرگلان گفت: نماز هسته مرکزی در درون عبادت است یعنی همه حیات من و ممات من باید برای خدا باشد اعمال من برای خداب باشه عقائد من برای خدا باشد اخلاق من برای خدا باشد و ارزش اینها زمانی است که برای خدا باشد ارزش دارد قداست دارد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۷۷ سوره بقره این سه حقیقت را خداوند به تصویر می‌کشد به طوری که می‌شود گفت جامع ترین آیه قرآن در اصول اعتقادی و عملی و اخلاقی همین آیه است.
خطیب نمازجمعه شهرستان راز و جرگلان در خطبه دوم گفت :بحث عملیات وعده صادق را نگاه می‌کنیم این است که ما قدرت  دفاعی بازدارندگی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل را چالش کشیدیم که در برابر غیور مردان ما به زانو افتادند.
وی افزود: اما آنچه که مهم‌تر از پهپاد و موشک است اثبات ظهور قدرت اراده مردم و نیروهای مسلح در عرصه بین المللی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلی ادامه داد: یک موقعی نام ناو آمریکا در خلیج فارس می‌آمد همه کشور به خودشان می‌لرزیدند که به کجا می‌خواهد حمله کند، همه وحشت می‌کردند که این ناو هواپیمابر آمریکا می‌خواهد چه کاری انجام بدهد.

وی افزود: اما امروز که وارد منطقه می‌شود باید به زبان فارسی صحبت کند و خودش را معرفی کند و هر بار که می آید باید اجازه بگیرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان راز و جرگلان در پایان گفت: امروز قدرت جمهوری اسلامی در جهان ثابت شده و قطعا بعد از این ماجرا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

انتهای خبر/ ادبی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک