چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ساعت ۱۴:۶
خطیب نماز جمعه گرمه:

ربا دهنده و گیرنده مورد لعنت خداوند هستند

امام جمعه شهرستان گرمه گفت: ربا دهنده و ربا گیرنده و نویسنده ربا و حتی شاهد هم مورد لعن و نفرین خداوند و پیامبر قرار می‌گیرند.
ربا دهنده و گیرنده مورد لعنت خداوند هستند,

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رحمانی در نماز جمعه شهرستان گرمه اظهار کرد: اولین نکته این است که شیعیان و‌مومنین که گمان می‌کنند بندگی خدا را دارند انجام می‌دهند باید رفتار آنها معقول و سنجیده باشد و اگر رفتاری عاقلانه نداشته باشد نمی‌تواند بگوید من شیعه علی هستم .

وی نکته دوم را مدارا با مردم دانست و افزود: اخلاق مدار حرکت کردن نکته دوم است و اگر دنبال دین و دنیا هستید مدارا کنید با مردم.

امام‌جمعه گرمه ادامه داد: عملگرایی هم مطرح شده است و در نماز جمعه و جماعت و مراسمات دینی و مذهبی شرکت کنیم اما عملی از ما صورت نگیرد قبول نیست و باید ایمان در میدان عمل خود را نشان دهد و اگر عملی نداشته باشیم ایمان نداریم و در این خصوص مسله نزول و ربا است.

وی بیان کرد: کسانی که به جنگ با خدا میروند و نزول می‌دهند و می‌گویند من نماز خود را می‌خوانم و عملم را انجام می‌دهم اما نزول هم می‌دهد به جنگ با خدا رفته است . 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحمانی عنوان کرد: کسانی که ربا را به راحتی انجام می‌دهند و کسی نیست به آنها تذکر بدهد بدانند که هم ربا گیرنده و هم ربا دهنده مورد لعن و نفرین خدا است و کسی که حتی ربا را محاسبه می‌کند حتی کسی که می‌نویسد و کسی که شاهد است همه مورد لعنت خدا قرار می‌گیرند. 

وی بیان کرد: این معامله از کثیف ترین معاملاتی است که قید شده است و مورد نفرین خداوند و ائمه است.

خطیب نماز جمعه شهرستان گرمه گفت: دین‌داری هزینه دارد و باید همه اعمال رعایت شود و برای دین‌داری باید هزینه داد و آنجا که می‌فرماید نگه داشتن دین مثل نگه داشتن آتش در کف دست می‌باشد .

انتهای خبر/ فیروزه

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک