چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ - ساعت ۱۲:۵۵
یک فعال فرهنگی و استاد دانشگاه:

ضرورت فرهنگ‌سازی چهارشنبه‌سوری برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار

یک فعال فرهنگی و استاد دانشگاه گفت: صداوسیما، مطبوعات باید در مورد پیامدهای منفی رفتارهای افراطی در چهارشنبه‌سوری هشدارهای لازم را به مردم بدهند.
ضرورت فرهنگ‌سازی چهارشنبه‌سوری برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار,

 قاسم مهرنیا، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری از جمله مراسم سنتی و ملی کشورمان است، گفت: چهارشنبه‌سوری آدابی کهن برگرفته از فرهنگ اصیل ایران است که چندی است برخی رفتارهای افراطی در چهارشنبه‌سوری باعث شده، این رسم کهن به‌جای اینکه موجبات شادمانی مردم را فراهم کند، به راهی برای سلب آرامش افراد و به‌خطرافتادن سلامت و جان آنها تبدیل شده است.

مهرنیا، با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی به‌منظور جلوگیری از پیامدهای ناگوار رفتارهای پرخطر در چهارشنبه‌سوری، ادامه داد: صداوسیما، مطبوعات باید در مورد پیامدهای منفی رفتارهای افراطی در این روز هشدارهای لازم را به مردم بدهند .

وی اضافه کرد: همچنین باید با افرادی که در این روز به‌صورت آگاهانه امنیت روانی جامعه را مختل می‌کنند و نسبت به تهیه و توزیع مواد منفجره آسیب‌زا مبادرت می‌ورزند برخوردهای قاطع قانونی شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: در این راستا برخورد نیروهای انتظامی در این روز باید باظرافت خاصی صورت گیرد و این نیروها در ضمن شدت عمل با تولید و توزیع‌کنندگان مواد محترقه و همچنین مخلان آسایش و امنیت روانی مردم، باید رفتاری هدایتگرانه با افرادی داشته باشند که تنها در پی شادمانی در این روز هستند.

مصاحبه از: زهرا صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک