چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۵ - ساعت ۱۵:۵۰

قربانیان تصادفات جاده‌ای خراسان‌شمالی ۲۶ درصد افزایش یافت 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۱۹۳ نفر در تصادفات جاده ای استان طی ۹ ماهه امسال جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.
قربانیان تصادفات جاده‌ای خراسان‌شمالی ۲۶ درصد افزایش یافت ,

 

به گزارش عصر‌اترک به نقل از ایرنا،سرهنگ رحمان اسپیدکار روز پنجشنبه اظهار کرد: وقوع یکهزار و ۵۴۲ حادثه منجر به جرح در جاده های استان در این مدت منجر به مصدومیت یکهزار و ۹۸۰ نفر شد که شمار مجروحان این سوانح نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش دارد.

 

وی افزود: سه هزار و ۴۱۷ فقره تصادف در ۹ ماهه امسال در جاده های استان گزارش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش دارد .

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: برخورد با وسیله نقلیه ۴۶ درصد و واژگونی ها ۳۲ درصد از حادثه های جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

 

سرهنگ اسپیدکار گفت: رانندگان خودرو ۳۳ درصد، سرنشینان خودرو ۴۰ درصد، عابران پیاده هشت درصد، راکب موتور سیکلت ۱۷ درصد و ترک نشین موتور سیکلت ۲ درصد از قربانیان حادثه های جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

 

وی بیان کرد: شمار تخلفات انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه، تصادفات موتور سیکلت و واژگونی ها در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است.

 

سرهنگ اسپیدکار با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تصادفات جاده ای در محور بجنورد-جنگل گلستان گزارش می شود، گفت: طول محور بجنورد-چمن بید یک درصد از طول کل راه های استان است اما یک سوم فوتی ها در این محور ثبت شده است.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: شمار ورود و خروج وسایل نقلیه به استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش دارد و در این مدت ورود بیش از هشت میلیون و ۳۷۶ هزار دستگاه خودرو و خروج بیش از هشت میلیون و ۴۰۸ دستگاه وسیله نقلیه در استان ثبت شده است.

 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی قرار دارد و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این استان گذر می کنند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک