چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ساعت ۱۰:۳۱
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خبر داد:

افزایش ۱۸ درصدی قربانیان تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۳۴ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش دارد.
افزایش ۱۸ درصدی قربانیان تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی,

به گزارش عصراترک به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، رحمان اسپیدکار،  رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه نیمه نخست امسال وقوع ۱۱۶ فقره تصادف در جاده های استان منجر به فوت ۱۳۴ نفر شد اظهار کرد: در این مدت شمار تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش یافت.

وی افزود: در این مدت یکهزار و ۷۳ فقره تصادف منجر به جرح در جاده های استان ثبت شده است که در این حوادث یکهزار و ۳۹۷ نفر مصدوم شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲ هزار و ۳۴۹ فقره تصادف در جاده های استان رخ داده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی گفت: ۲۱ درصد از متوفیان تصادفات جاده ای استان معادل ۲۸ نفر مربوط به راکبان موتورسیکلت و ۱۰ درصد از آن معادل ۱۴ نفر مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ اسپیدکار با اشاره به اینکه یکهزار و ۷۶۳ مورد از تصادفات مربوط به سواری ها است اظهار کرد: واژگونی خودرو ۶۴۸ مورد از تصادفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

وی درباره علت تصادفات در جاده های استان یادآور شد: عدم توجه به جلو علت ۳۵ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده و ۱۴ درصد از تصادفات به علت سرعت غیرمجاز ۱۳ درصد به علت تجاوز به چپ به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی درباره حوادث رانندگی در بجنورد-جنگل گلستان گفت: نیمه نخست امسال ۱۸ نفر در تصادفات مسیر چمن بید-جنگل گلستان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش دارد.

وی عنوان کرد: تصادفات در مسیر چمن بید-آشخانه هم ۱۰ نفر قربانی داشت که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش دارد، همچنین در این مسیر ۱۱ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه ۴۵ درصد افزایش دارد.

اسپیدکار با اشاره به شمار قربانیان حوادث رانندگی در مسیر بجنورد-اسفراین افزود: در این محور ۹ نفر در تصادفات جاده ای جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش دارد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک