چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ - ساعت ۷:۱
فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد:

وقوع ۷۰ درصد از تصادفات خراسان شمالی در محور بجنورد-جنگل گلستان

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد از تصادفات برون شهری خراسان شمالی طی ۶ ماه نخست امسال در محور بجنورد-جنگل گلستان رخ داد.
 وقوع ۷۰ درصد از تصادفات خراسان شمالی در محور بجنورد-جنگل گلستان,

سردار سعید مطهری زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی درباره برگزاری برنامه‌های فراجا در هفته انتظامی در استان اظهار کرد: طی ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه جاری، فراجای استان هزار برنامه در استان را اجرایی خواهد کرد.

سردار مطهری زاده، اجرای مراسم غبارروبی مزار شهدای استان، دیدار و تکریم خانواد‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران همچنین خانواده‌های شهدای انتظامی استان، برگزاری جشن سرباز و تقدیر از سربازان نمونه را از جمله برنامه‌های اجرایی فراجای استان در این هفته اعلام کرد.
وی همچنین افزود: در روز جمعه ( ۱۴ مهر ماه جاری) نیز در محل مصلی شهر بجنورد میز خدمت با حضور معاونان و پلیس‌های متخصص فراجای استان به منظور ارائه مشاوره‌های خانواده، ارائه مشاوره‌های حقوقی نیز برگزار خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در این هفته، مراسم صبحگاه با حضور نیروهای مسلح استان و استاندار برگزار خواهد شد.
علاوه بر این، وی اعلام کرد: در این هفته نمایشگاه بازی‌های کودکان در طبقه چهارم مجتمع تجاری طلای سفید با همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهیم کرد.
سردار مطهری زاده عنوان کرد: طی این هفته از بازنشستگان فراجای استان، از مروجان آموزش همگانی و فرماندهان فراجای استان همچنین خیران امنیت‌ساز استان تجلیل خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: در این هفته همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک نیز برگزار می شود.

 فوت ۱۴۳ نفر در وقوع تصادفات خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره وقوع تصادفات درون و برون شهری استان نیز اعلام کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۱۱۹ فقره تصادف منجر به فوت در محورهای درون و برون شهری استان رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.
سردار مطهری زاده افزود: طی همین مدت ۱۴۳ نفر و طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۵۱ نفر در وقوع تصادفات منجر به فوت در محورهای درون و برون شهری استان جان باختند.
در عین حال، وی در ادامه گزارشی از وقوع تصادفات در جاده‌های برون شهری استان نیز ارائه داد و در این باره گفت: طی ۶ ماه نخست امسال در سطح جاده‌های برون شهری استان ۹۹ تصادف منجر به فوت رخ داد که متاثر از آن ۱۲۳ نفر فوت کردند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۹۵ فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاد که متاثر از آن ۱۲۳ نفر جان باختند.
وی همچنین عنوان کرد: در نیمه نخست امسال در سطح جاده‌های برون شهری استان یک هزار و ۷۶ فقره تصادف جرحی رخ داد که متاثر از آن یک هزار و ۴۰۰ نفر مجروح شدند.
سردار مطهری‌زاده افزود: طی ۶ ماه نخست سال گذشته نیز در سطح جاده های برون شهری استان یک هزار و ۲۰ فقره تصادف جرحی اتفاق افتاد که متاثر از آن یک هزار و ۲۴۱ نفر مجروح شدند.
وی یادآور شد: امسال ۷۰ درصد از تصادفات رخ داده در جاده‌های برون شهری استان در محور بجنورد-جنگل گلستان بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: نیمه نخست امسال در محور بجنورد-جنگل گلستان ۱۷ فقره تصادف منجر به فوت رخ داد که متاثر از آن ۲۴ نفر فوت شدند.
وی انحراف به چپ، عدم توجه به جلو، واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی را از علل اصلی وقوع تصادفات در محورهای برون شهری استان بیان کرد.
در عین حال، سردار مطهری زاده اعلام کرد: با توجه به اینکه طی ۶ ماه نخست امسال ورود خودرو به محورهای برون شهری استان تا هشت درصد افزایش یافت، در همین راستا، به منظور کاهش اتفاق تصادفات و کنترل وضعیت تردد در جاده‌های برون شهری استان ۵۴ تیم گشتی در محورهای برون شهری استان مستقر شدند.

انتهای خبر/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک