شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ساعت ۲۱:۵۹
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی:

۸ هزار کنتور هوشمند برق تا پایان سال نصب می‌شود

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: با توجه به ابلاغ تکلیفی شرکت توانیر، ۸ هزار دستگاه کنتور برای ۶ ماهه دوم سال جاری در نظر گرفته شده است که از این میزان، ۳ هزار دستگاه مربوط به بخش خانگی و ۵ هزار دستگاه مربوط به لوازم اندازه‌گیری ۳ فاز است.  
۸ هزار کنتور هوشمند برق تا پایان سال نصب می‌شود,خراسان شمالی+بجنورد+نماز جمعه+محمدعلی پروانی+کنتور برق

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، محمدعلی پروانی سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، اظهار کرد: پیاده‌سازی سیستم‌های اندازه‌گیری هوشمند برق (مانیتورینگ مصرف برق)، نخستین گام در جهت حرکت به سمت شبکه برق هوشمند است که زیرساخت‌های ارتباطی و سیستم‌های مدیریت داده را شامل می‌شود.


وی افزود: در همین راستا برای ارائه خدمات مطمئن و پایدار به مشترکین، از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۱ هزار دستگاه کنتور در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده است که از این میزان حدود ۳ هزار دستگاه مربوط به ۶ ماهه اول سال جاری است.


پروانی گفت: با توجه به اهمیت این طرح و همچنین ابلاغ تکلیفی شرکت توانیر، ۸ هزار دستگاه کنتور برای ۶ ماهه دوم سال جاری در نظر گرفته شده است که از این میزان، ۳ هزار دستگاه مربوط به بخش خانگی و ۵ هزار دستگاه مربوط به لوازم اندازه‌گیری ۳ فاز است.  


وی خاطر نشان کرد: با رویت‌پذیر و کنترل‌پذیر کردن مصرف برق مشترکین، می‌توان داده‌های دریافتی را پایش و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، تا تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان به ویژه در ایام پیک فراهم شود.  


او در ادامه گفت: از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۵۸ درصد مصرف برق مشترکین کل استان از طریق فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی «فهام» پایش شده است و با توجه به اهمیت پیاده‌سازی این سیستم، طی ۵ سال اخیر ۵۸ درصد مصرف برق کل استان به صورت برخط رصد و پایش شده است که شامل ۱۷ درصد در بخش تعرفه عمومی، ۷۸ درصد کشاورزی، ۱۰۰ درصد چاه‌های کشاورزی، ۵۱ درصد صنعتی و ۵ درصد نیز در بخش تعرفه تجاری است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک