سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ساعت ۱۰:۲
رئیس اداره آبفا شیروان خبر داد:

اجرای ۵۰ پروژه شهری و روستایی در شیروان

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شیروان گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان شیروان در این اداره 150 میلیارد تومان است که در سال جاری با اجرای بیش از 50 پروژه بزرگ و کوچک شهری و روستایی برای مقابله با کم آبی اقدام می کنیم.
اجرای 50 پروژه شهری  و روستایی در شیروان,

به گزارش عصر اترک از شیروان، حسین جوان،رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شیروان در اولین جلسه شورای اداری شهرستان شیروان با اعلام این خبر اظهار داشت: سال سخت آبی و خشکسالی را در پیش داریم.

جوان ادامه داد: ۵ شهر شیروان، زیارت، لوجلی، خانلق، قوشخانه و ۱۳۵ روستای تحت پوشش آبفا شهرستان شیروان درگیر کم آبی هستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شیروان افزود: در ۱۰ سال گذشته و براساس اساسنامه سد بارزو، آب شرب شهر شیروان از این سد تامین می‌شد که با پایان ذخیره آب سد بارزو در سنوات گذشته مشکل افت فشار آب و کم آبی را داشتیم.

وی ادامه داد: برای مقابله با تنش آبی، برنامه بلند مدت آبفا، استفاده از آب‌های سرانی و در کوتاه مدت حفاری ۱۰ حلقه چاه را در جنوب شهر شیروان در دستور کار داریم.

جوان گفت: این پروسه در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول آن حفر و تجهیز چاه‌های اطراف شهر است که امیدواریم در ابتدای تابستان آن را به بهره برداری برسانیم و فاز دوم آن احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی است که امیدواریم آن را هم تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان این‌که در فاز سوم سعی داریم چاه‌های حفاری شده را به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی متصل کنیم، تصریح کرد: مخزن هزار مترمکعبی نیز در شهر زیارت در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شیروان در حوزه فاضلاب شهری گفت: پروژه شبکه فاضلاب شهری از سال ۹۴ با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان شروع شده و در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که تصفیه خانه فاضلاب، ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنایع بزرگ و کوچک همچون نیروگاه و کارخانه قند و . . . شهر از آب سالم بهداشتی و شرب این مردم استفاده می‌کنند که اگر شبکه فاضلاب تکمیل شود تمامی این صنایع و کشاورزی باید آب تصفیه شده از تصفیه خانه بخرند و این به نفع مردم است.

انتهای پیام/احسان حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک