پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ساعت ۲۱:۳۰
مدیرکل بحران استانداری خراسان شمالی:

شهرداری بجنورد مکلف به لایروبی رودخانه‌های درون شهری است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: لایروبی، احداث دیواره حفاظتی، تنظیف و آزادسازی حریم رودخانه‌های داخل محدوده بجنورد از تکالیف شهرداری است و نباید در این زمینه پاسکاری شود.
شهرداری بجنورد مکلف به لایروبی رودخانه‌های درون شهری است,خراسان شمالی+بجنورد+غلامرضا شفیق+لایروبی+شهرداری

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، غلامرضا شفیق اظهار کرد: مطالعه و اجرای طرح های ساماندهی و ایمن سازی رودخانه ها در محدوده جمعیتی شهری بر اساس برنامه ملی خطر کاهش حوادث و سوانح از تکالیف سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

وی با بیان اینکه در این برنامه؛ شهرداری مکلف است که نسبت به لایروبی مسیل های شهر اقدام کند افزود: اعتبار لازم در این زمینه به شهرداری تعلق می گیرد و وزارت نیرو به عنوان دستگاه همکار در اجرای این طرح ها مشارکت دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس در شهر بجنورد، شهرداری مرکز استان مکلف است نسبت به لایروبی مسیل ها اقدام کند.

وی تصریح کرد: ورودی شهر بجنورد ۱۱ مسیل دارد که این شهر را با مخاطره مواجهه کرده است و باید لایروبی این مسیل ها در دستور کار قرار گیرد.

شفیق افزود: مسیل‌های داخل شهر بجنورد که حدود ۹ کیلومتر است، در سال‌های اخیر دچار رسوب شده و این امر تهدیدی برای آبگرفتگی در بارندگی‌های سیل آسا محسوب می شود.

وی درباره اعتبارات لایروبی و ساماندهی مسیل های بجنورد گفت: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای لایروبی پل ملکش، آفرینش و گلستان شهر از اعتبارات تملک و دارایی مصوب شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: همچنین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک برای پل انتهای خیابان کشاورز بجنورد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای قنات صدرآباد از اعتبارات بحران استانداری در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع از اعتبارات تملک و دارایی شهرستان بجنورد هزینه می شود.

آبگرفتگی معابر در شهر بجنورد مشکل آشنای شهروندان در بارندگی ها است و در برخی از بارندگی های سال های اخیر، حجم آب کانال‌های بجنورد به حدی رسیده که سبب بالا آمدن آب و ورود آن به مناطقی از شهر شد.

شهروندان ساکن در مجاورت خندق بجنورد، کال پسته و منطقه گلستان می گویند که نگران بارندگی های سیل آسا و آبگرفتگی های پس از آن هستند، زیرا اجرای نشدن لایروبی در مسیل های داخل شهر سبب شده تا مسیر آب مسدود شود.

کارشناسان می گویند که وضعیت توپوگرافی بجنورد مانند کاسه ای است که به یک سمت خم شده باشد و شیب اراضی از سمت جنوب به شمال غرب است، سیل که جاری شود با توجه به بالا بودن دیواره کاسه در سمت جنوب به سمت شمال غرب می رود و آب هایی که از جنوب غرب به هم می پیوندد به شمال غرب و کلاغ آشیان در شرق بجنورد حرکت می کند.

رودخانه های بازخانه، چناران و درصوفیان در جنوب شرق، غرب و جنوب قرار دارند و به سمت شمال جاری می شوند و آب رودهای بیدک هم به سمت میدان بار و دوبرار جاری و سپس به سمت حاشیه و مرکز بجنورد می روند و لازم است به هدایت و ساماندهی آنها توجه لازم شود، سیلاب هایی که به سمت بجنورد می آیند بیشتر از سمت جنوب و غرب می آیند و بعد از طی مسیری به سمت فرودگاه می روند که اگر کانال ها و مسیل ها با زباله و نخاله پر شوند، خطرساز خواهد بود.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک