چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ساعت ۱۰:۹
بانوی کارآفرین شیروانی:

کمک دولت به کارفرمایان در واقع حمایت از کارگران است

بانوی کارآفرین شیروانی با تأکید بر اینکه کمک به کارفرما در واقع کمک به کارگران است، گفت: دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، می‌تواندتولید را برای کارفرمایان رونق دهد و امنیت شغلی را برای کارگر ایجاد کند.
کمک دولت به کارفرمایان در واقع حمایت از کارگران است,

فائزه محمدپور، کارآفرین حوزه میوه خشک کنی در شهر شیروان که سه سال از آغاز فعالیتش در این عرصه می‌گذرد، در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در این شهرستان اظهار داشت: در ابتدا ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه برای شروع کار هزینه شد.

وی ادامه داد: تولیدات این کارگاه علاوه بر فروش در داخل کشور به واسطه تاجران به خارج کشور هم صادر می‌شود که سعی ما بر این است تا بتوانیم این فروش را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه با خارج کشور انجام دهیم.

محمدپور اضافه کرد: در حال حاضر اگر دستگاه‌ها به‌صورت روزانه کار کنند، ماهانه ۵۰ میلیون تومان درآمد داریم، اما اگر واسطه از صادرات ما حذف شود، درآمد ماهانه به ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

این بانوی کارآفرین شیروانی گفت: برای به‌کارگیری نیروی کار بستگی به نوع میوه و فصل دارد، در فصل توت‌فرنگی حدود ۱۵ نفر و گوجه‌فرنگی ۶ نفر به‌کارگیری می‌شوند که اگر میانگین روزانه در نظر بگیریم  ۱۰ نفر نیرو به‌کارگیری می‌شود.

وی افزود: نکته این است که ۱۰ نفر مربوط به زمان فعلی هستند، اما اگر بخواهیم کار را گسترش و صادرات را انجام دهیم، قطعاً تا ۲۰ نفر افزایش نیرو خواهیم داشت که برای موضوع تولید و بسته‌بندی استفاده خواهیم کرد.

محمدپور خاطرنشان کرد: برخی از نیروها در سایر شهرستان در بخش تولید و توزیع با ما همکاری می‌کنند که با احتساب آنها به طور متوسط ۲۵ نفر فعالیت دارند.

وی گفت: مهارت‌ها و نحوه کار به‌صورت کامل به کارگران آموزش داده می‌شود و طی ماه‌های نخست آغاز کارشان مداوم روی کار آنها نظارت انجام می‌شود تا کار برای نیرو مشخص و بعد از آن کارها به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد.

این کارآفرین شیروانی دررابطه‌با امنیت شغلی قشر کارگر توضیح داد: اگر کارآفرینان سرمایه در گردش خوبی داشته باشند، می‌توانند روزانه تولید کنند و بدون دغدغه کار را پیش ببرند و به همین نسبت کارگر نیز امنیت شغلی پیدا خواهد کرد.

محمدپور با تأکید بر اینکه کمک به کارفرما توسط دولت و مسئولان در واقع کمک به کارگران است، گفت: مسئولان می‌توانند با حمایت مالی و بانکی و تسهیلات با سود پایین، روند تولید را برای کارفرمایان افزایش دهند و از مکان‌های بلااستفاده در اختیار تولیدکنندگان بگذارند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی اشاره کرد: بزرگ‌ترین دغدغه کارگران این است که نگران تعطیلی کار هستند، زیرا معاش خانواده‌شان به مشکل می‌خورد.

انتهای پیام/ احسان حق‌بین

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک