سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۲۶ - ساعت ۷:۰
مدیر کانون فرهنگی هنری شهرک روستایی امام رضا شیروان:

حتی یک طلاق در روستا نداریم/ تمسک به قرآن و تحکیم بنیان خانواده‌ها

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام شهرک روستایی امام رضا علیه‌السلام شیروان، آموزش و انس با قرآن و سبک زندگی قرآنی را اولویت فعالیت‌های این کانون معرفی کرد و گفت: تمسک جویی به قرآن سبب شده تا شاهد تحکیم بنیان خانواده و عدم وقوع طلاق در این منطقه باشیم
 حتی یک طلاق در روستا نداریم/ تمسک به قرآن و تحکیم بنیان خانواده‌ها,

خدیجه صحرایی، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مسجد محمد رسول‌الله (ص) شهرک روستایی امام رضا (ع) شیروان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: عمده تلاش‌های این کانون ترویج آموزه‌های قرآنی و آموزش قرآن کریم به اهالی روستا علی‌الخصوص بانوان این منطقه است.

وی ادامه داد: قرآن را محور همه فعالیت‌های فرهنگی این منطقه قرار داده‌ایم و شاهد نتایج ارزنده آن هستیم.

صحرایی اضافه کرد: نیازهای فرهنگی این منطقه روستایی و مرزی، برنامه‌ها را به سمت مسجد و تأسی به قرآن سوق داد که ابتدا از دورهمی‌های ساده روخوانی و روان‌خوانی قرآن شروع کردیم و پس از آن با استقبال اهالی جلسات آموزشی مستمر تشکیل و برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

 وی ترویج سبک زندگی قرآنی و آموزش مفاهیم اولیه تمسک جویی به قرآن را در اولویت‌های این کانون بیان کرد و توضیح داد: در چند سال اخیر تلاش کردیم زمینه آشنایی با آموزه‌های قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی موردتوجه قرار گیرد.

صحرایی یادآور شد: همچنین دراین‌رابطه جلسات و نشست‌های دورهمی و محافل قرآنی صفات ارزشمند و سازنده اخلاقی همچون صبر، قناعت، مناعت طبع در قالب مهارت‌های زندگی بازگو و تشریح می‌شود.

وی اظهار داشت: سعی کردیم در خصوص سوره های شریف نساء و نور برای بانوان روستا چه در قالب دورهمی های صمیمانه و دوستانه و چه نشست های تخصصی با حضور مشاوران و اهل فن، گفتگو شود و مبانی ناب با هدف تدبر و تمسک به قرآن، تشریح و تبیین شود.

صحرایی اضافه کرد: توجه به نقش مادری و تربیت فرزندان و نقش تأثیرگذار زنان با تبیین موضوع عفاف و حجاب از دیگر موارد قابل تاکید و فرهنگی این کانون و برنامه های مسجدی اجرا شده این منطقه نام برد.

وی اذعان کرد: در این روستا باوجوداینکه یکی از مناطق مرزی، محروم و روستایی است؛ اما انس با قرآن سبب شده تا شاهد مسئولیت‌پذیری و تحکیم بنیان خانواده باشیم به‌طوری که خوشبختانه می‌توان گفت هیچ طلاقی را شاهد نبودیم.

صحرایی بیان داشت: همراه با جلسات روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید و حفظ نیز به علاقه‌مندان آموزش‌داده‌شده و جلسات تفسیر نیز برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مسجد محمد رسول‌الله (ص) شهرک روستایی امام رضا شیروان در بخشی دیگر، معرفی کتاب و تلاش برای انس با مطالعه و کتاب‌خوانی را در تکمیل برنامه‌های قرآنی این کانون معرفی کرد.

وی گفت: آموزش نقاشی و قصه‌های قرآنی و کاردستی برای نونهالان و دانش‌آموزان نیز در این مسجد برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر برگزاری جلسات جزء خوانی و روخوانی قرآن، به همت خیران سفره ساده افطاری در مسجد گسترده می‌شود و از اهالی و روزه‌داران در مسجد پذیرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/ نیری

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک