چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ساعت ۹:۵۶

راه‌اندازی مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در شهرستان راز و جرگلان

فلاح گفت: با راه اندازی مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در راز و جرگلان، نخستین مورد تست غربالگری شنوایی نوزادن در این شهرستان انجام شد.
راه‌اندازی مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در شهرستان راز و جرگلان,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: تمامی نوزادان به هنگام تولد از نظر شنوایی در بیمارستان محل تولد بررسی می‌شوند که این امکان در شهرستان راز و جرگلان برای نوزادانی که در تسهیلات به دنیا می آمدند به خاطر مراجعه به مرکز استان سخت بوده و گاهی اصلا انجام نمی‌شد.

 

زینب فلاح تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت به راه‌اندازی مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در شهر راز، امکان انجام تست غربالگری شنوایی برای نوزادان در این شهرستان فراهم شده است.

 

وی در خصوص زمان انجام غربالگری شنوایی در نوزادان افزود: غربالگری شنوایی باید در روزهای ۳ تا ۵ روزگی پس از تولد انجام شود و در صورتی عدم انجام آن در زمان مقرر، پیگیری توسط مراقب سلامت یا بهورز انجام خواهد شد تا در مراقبت ۱۴ تا ۱۵ روزگی این تست برای نوزاد انجام شود.


مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در پایان عنوان کرد: والدین محترم می توانند جهت انجام تست غربالگری شنوایی به مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی واقع در شهر راز مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک