چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ساعت ۱۲:۴۸
در گفتگو با دختر ورزشکار شیروانی مطرح شد:

سالانه ۸۰ میلیون تومان برای ورزش هزینه می کنم/ توسل به ائمه اطهار راز موفقیتم است

عقیله ارشادی فر، دختر شیروانی که سال گذشته به عنوان جوان برتر خراسان شمالی انتخاب شد به صورت حرفه ای به ورزش تنیس می پردازد و راز موفقیت خود را در توسل به ائمه اطهار می داند.
سالانه 80 میلیون تومان برای ورزش هزینه می کنم/ توسل به ائمه اطهار راز موفقیتم است,

عصراترک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به سراغ این دختر موفق شیروانی رفته است که در ادامه گفتگوی عصراترک با این دختر ورزشکار می خوانید.

عقیله ارشادی فر، دانش آموز 15 ساله شیروانی گفت: هم اکنون در کلاس نهم دبیرستان نمونه ایمان شیروان مشغول به تحصیل هستم و جوان برتر استان در سال 1400 انتخاب شدم، همچنین عضو تیم دسته اولی لیگ برتر آرد و گل گلستان بودم که هم اکنون قراردادم به اتمام رسید.

 

وی ادامه داد: رشته ورزشی من تنیس روی میز یا همان پینگ پنگ است که علت روی آوردن و علاقه مند شدن من به این حرفه به خانواده یعنی پدر و خواهر بزرگترم برمی گردد که این ورزش را دنبال می کردند، من نیز به مرور علاقه مند پینگ پنگ شدم و زیر نظر پدرم که از نام آوران و عنواداران آسیایی و جهانی هست مشغول به تمرین شدم.

 

وی با بیان اینکه بنده  و خواهرم غزاله ارشادی فر، قهرمان چندین دوره استانی هستیم و در مقطع سنی نوجوانان بازی می کنیم، ادامه داد: قهرمان و نایب قهرمان منطقه 9 کشور در رده بزرگسالان - جوانان و نوجوانان شدم و با ارزشترین مقامم مربوط  بهمسابقات کشوری است که جزو 4 نفر برتر کشور (سوم مشترک) نوجوانان در انتخابی تیم ملی شدم و این مقام را برای شهرستانم بدست آوردم.

 

این ورزشکار شیروانی افزود: تاکنون چهار مرحله به اردوی تیم ملی نوجوانان دختر ج.ا.ایران دعوت شده ام و درحال حاضر سال آخری است که در رده نوجوانان بازی می‌کنم و حدود 6 سال است که به طور حرفه ای پینگ پنگ را دنبال می کنم.

 

ارشادی فر با تاکید بر اینکه درنظر دارم در مقطع جوانان و بزرگسالان هم بدرخشم، گفت: تابستان امسال تابستان بعد از اتمام امتحانات پایان ترم، تمرینات جدی و منظم تری را زیر نظر پدرم شروع خواهم کرد و امیدوارم بتوانم در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرم.

 

وی اظهارکرد: پدرم استاد محمدرضا ارشادی فر، ملی پوش سابق پاراتنیس جانبازان و معلولین و عنوان دار آسیایی و جهانی است

و نیز داور و مربی بین المللی سطح یک جهانی هستند.

 

این ورزشکار رشته تنیس افزود: به نظرم ورزش و درس نه تنها منافاتی با هم ندارند بلکه لازم و ملزوم و مکمل همدیگر هستند.


ارشادی فر ادامه داد: ورزش جذاب، مفرح و شاد تتیس روی میز باعث هماهنگی اعصاب و عضلات می شود و سرعت، چابکی، انعطاف پذیری،هوش و تمرکز در آن حرف اول می زند و تنیس روی میز کمک کرده که تمرکزم بیشتر شود و یادگیری دروس و تحصیل برایم آسانتر شود.

 

وی گفت: با برنامه ریزی درست شکر خدا توانستم در کنار ورزش حرفه ای به تحصیل بپردازم و با معدل عالی تاکنون ادامه تحصیل دهم.

 

 

این بانوی ورزشکار محجبه با بیان اینکه حجاب مانع پیشرفت ورزش حرفه ای نیست و نخواهد بود، تاکید کرد: داشتن حجاب در ورزش و مسابقات ورزشی و تمرین، حاشیه امنیتی خاص برایم داشته و پس از تمرین، تلاش و کوشش بیشتر، توسل به ائمه اطهار راز موفقیت من دختر و یک خانم محجبه شیعه و مسلمانان است، چه بسا در شرایط سخت مسابقات این توسل می‌تواند کارساز هم باشد.

 

وی در ادامه در خصوص هزینه های ورزش تنیس گفت: به دلیل نداشتن اسپانسر و خیر ورزشی، ورزشکاران باید هزینه های زیادی را متحمل شوند به عنوان مثال در رشته ما برای تهیه یک راکت خوب، چوب آن به تنهایی حدود 10 میلیون تومان است و هر یک طرف رویه راکت 2 میلیون تومان است که کار را سخت می کند. جالب است بدانید رویه ها هر دو ماه باید عوض شوند چون خاصیت قبلی را ندارد و شتاب، سرعت و پیچ آن به مرور کمتر می شود در مجموع یک راکت 14 الی 15 میلیون و با تعویض رویه ها درسال بیش از 20 میلیون هزینه دارد.

 

این ورزشکار رشته تنیس افزود: ایاب و ذهاب، اسکان، تغذیه، حق ورودی مسابقات، حق عضویت فدراسیون، حق بیمه ورزشی و و سایر هزینه ها، سالانه بالغ بر 70 الی 80 میلیون برایم هزینه دارد.

 

ارشادی فر اظهارکرد: بخاطر اینکه تنها در این رشته فعالیت می کنم و فقط پدرم من را همراهی می‌کند زمانی که به استان دیگر برای تماشای مسابقات می رویم، هزینه ها چند برابر می شود.

 

وی با بیان اینکه کمکهایی از سوی ادارات بوده و منکر آن نیستیم، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت تنیس استان و ... حمایت مالی کرده اند اما در برابر هزینه های زیاد این رشته ناچیز هستند و هزینه ها حدودا ۱۰ برابر بیشتر از کمک های مالی است.

 

این ورزشکار حرفه ای رشته تنیس تاکید کرد: اگر مسولین، استاندار، مدیران ورزشی وخیران از ورزشکاران حرفه‌ای حمایت کنند با خیال راحت و بدون غصه تمرین می کنیم و طبیعتا نتیجه بهتری هم خواهیم گرفت اما بنده که هزینه‌های ورزشی ام توسط پدرم تأمین می شود و متاسفانه اسپانسر هم ندارم قطعا سخت خواهد شد چون پدرم تا حدی می‌تواند کمک کند و بیشتر از آن از توانش خارج است.


ارشادی فر افزود: به علت هزینه های زیاد سال گذشته چند تا از مسابقات رده جوانان و بزرگسالان را نتوانستم شرکت کنم و از رنکینگ عقب افتادم، امیدوارم امسال با روی کار آمدن مدیرکل جدید ورزش و جوانان ، مشکلات ما حل شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات هزینه های جاری، نداشتن حریف تمرینی خوب و پیشرفته در شهر و استان نیز معضلی است که مجبورم تابستان ها به تهران بروم که آنجا هم مشکل اصلی تامین اسکان است.

 

وی گفت: سال گذشته در مرحله انتخابی تیم ملی چهارم کشور شدم و قرار شد فدراسیون 5 نفر به مسابقات بین‌المللی و برون مرزی اعزام کند که بعلت کمبود بودجه فقط سه نفراول تیم اعزام شدند.

 

این دختر ورزشکار شیروانی خاطرنشان کرد: امسال تلاشم را دو چندان خواهم کرد تا در ترکیب اصلی تیم ملی حضور پیدا کنم

و برای شهر و استان و کشور عزیزم افتخار آفرینی کنم.


انتهای پیام/ حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک