چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ساعت ۱۳:۵۶
دادستان دیوان محاسبات کشور:

نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی به روز می شود

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات کشور در راستای تقویت خود کنترلی دستگاه های اجرایی، استفاده از فناوری های به روز در نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی را در دستور کار قرار داده است.
نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی به روز می شود,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت خود کنترلی دستگاه های اجرایی از جمله برنامه های در دستور کار سازمان دیوان محاسبات کشور است.

کامیار گفت: این امر مبتنی بر استفاده از فناوری های به روز همچنین مردم محوری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی با استفاده از فناوری های به روز با اتصال دستگاه های اجرایی به سامانه طراحی شده، انجام خواهد شد تا از وقوع هرگونه تخلفی پیشگیری شود.

در عین حال، وی تصریح کرد: برای نظارت هر چه بهتر بر عملکرد دستگاه های اجرایی البته مردم نیز باید با دیوان محاسبات همراه شوند و کمک کنند.

افزون بر این، کامیار عنوان کرد: مسئولان اجرایی نیز در صورتیکه در مسیر انجام مسئولیت ها به مشکلی برخورد کردند که باید از طریق دیوان محاسبات حل شود آن را اطلاع دهند که در این زمینه دیوان محاسبات آماده همکاری برای حل مسئله است.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که دستگاه های اجرایی کشور، دیوان محاسبات را به چشم خیرخواه، مصلح و عاقبت اندیش در کنار خود ببینند، اعلام کرد: این نهاد به هیچ وجه به تشکیل پرونده و افزایش تعداد پرونده ها علاقه ای ندارد و به آن افتخار نمی کند.

وی تصریح کرد: کشور ایران در مقایسه با سایر کشورهایی که حکومت جمهوری اسلامی دارند، مدیران اجرایی سالمی دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: بیش از 90 درصد از مدیران دستگاه های اجرایی در کشور صالح و درست کار هستند که این مدیران مصالح عمومی را در نظر می گیرند و مبتنی بر قانون عمل می کنند.

وی افزود: مابقی مدیرانی که از مسیر منحرف شدند یا اشراف بر کار و یا توانمندی لازم را در اجرای امور نداشتند.

وی در خاتمه اعلام کرد: سازمان دیوان محاسبات کشور بازگشت اعتبار یا اعتبارات دستگاه های اجرایی به حساب خزانه را افتخار نمی داند.

کامیار با تصریح بر این مطلب که اعتبارات مصوب دستگاه های اجرایی استان ها باید در استان ها هزینه شوند، بیان کرد: درصورتیکه موانع قانونی پیش روی هزینه کرد اعتبارات قرار داشت، دستگاه اجرایی، دیوان محاسبات را مطلع کند تا راهکار ارائه و مجوز صادر شود که بودجه به خزانه بازنگردد و در استان هزینه شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک