سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۸۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ساعت ۱۴:۳۴
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی تشریح کرد:

جزئیات برگزاری کلاس ها در دانشگاه فنی و حرفه ای استان/تدریس ۱۰ رشته جدید در این دانشگاه

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی در تشریح نحوه برگزاری کلاس ها گفت: برای برگزاری دروس عملی باید هماهنگی ها با استانداری انجام شود و درصورتیکه استانداری با برگزاری حضوری کلاس های عملی موافقت کند، این کلاس ها طبق دستورالعمل های ابلاغی برپا می شوند.
جزئیات برگزاری کلاس ها در دانشگاه فنی و حرفه ای استان/تدریس 10 رشته جدید در این دانشگاه ,

مسعود قاضی پور، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی دارای پنج آموزشکده شامل آموزشکده فنی دارالفنون بجنورد، آموزشکده دختران انقلاب اسلامی بجنورد، آموزشکده فنی و حرفه ای شیروان، آموزشکده فنی و حرفه ای جاجرم و آموزشکده کشاورزی سمنگان در شهرستان مانه و مسلقان است.

قاضی پور گفت: رویکرد اصلی این پنج آموزشکده، آموزش عملی دانشجویان در راستای کارآفرینی و مهارت افزایی آنان است.

وی در ادامه با اعلام اینکه کلاس های این دانشگاه از 24 شهریور ماه جاری به طور رسمی آغاز می شود، گفت: انتخاب واحد دانشجویان جاری این دانشگاه از 15 شهریور ماه جاری شروع شده که هنوز در حال انجام است.

وی افزود: ثبت نام دانشجویان جدید الورود به این دانشگاه نیز در آبان ماه امسال انجام خواهد شد.

قاضی پور با اعلام اینکه آموزش ترم جدید این دانشگاه مجازی خواهد بود، در عین حال، تصریح کرد: برای برگزاری دروس عملی باید هماهنگی ها با استانداری خراسان شمالی انجام شود و درصورتیکه استانداری با برگزاری حضوری کلاس های عملی موافقت کند، این کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی برپا می شوند.

با این وجود، وی یادآور شد: رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز اعلام کرده است که دانشگاه های فنی و حرفه ای استان ها می توانند کلاس های عملی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

در عین حال، وی عنوان کرد: در حال حاضر این دانشگاه در حال آماده سازی و تولید فیلم هایی است که دانشجویان با تهیه این فیلم ها می توانند برای آموزش دروس عملی خود بهره برداری کنند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی دانشجویان این دانشگاه امکان برخورداری از زیرساخت های حضوری در کلاس های مجازی را دارا هستند؟ عنوان کرد: دانشجویانی که ساکن مناطق محروم هستند از زیرساخت ها و ابزار لازم برای تحصیل مجازی برخوردار نیستند که این دغدغه را به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گزارش داده ایم تا در این باره تصمیم گیری شود.

وی درباره وضعیت تجهیزات کارگاهی آموزشکده های این دانشگاه نیز اظهار کرد: هر ساله از محل بودجه سالانه این دانشگاه بخشی از تجهیزات مورد نیاز کارگاه های این آموزشکده ها خریداری می شوند.

با این وجود، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جریان پیشرفت صنعت، سریع است و به طور مستمر نیز به روز رسانی می شود، نیاز است که با تامین اعتبار لازم تجهیزات کارگاهی این دانشگاه نیز سریع به روز رسانی شوند.

قاضی پور خاطر نشان کرد: تجهیزات کارگاهی این دانشگاه در تمامی آموزشکده ها در حال به روز رسانی است.

وی در ادامه به آموزشکده کشاورزی سمنگان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این آموزشکده دارای زمین کشاورزی است و هر ساله در این زمین برای آموزش عملی دانشجویان محصولاتی از جمله گندم، جو و یونجه کاشته می شوند، این آموزشکده از محل فروش این محصولات، خود درآمدی دارد و درآمد حاصل شده نیز پس از بازگشت از سازمان مرکزی برای خرید نهاده کشت بعدی این آموزشکده هزینه می شود.

وی در خاتمه درباره رشته های این دانشگاه نیز بیان کرد: تا سال تحصیلی سال گذشته در پنج آموزشکده این دانشگاه 51 رشته تحصیلی پذیرش و تدریس می شدند که برای سال تحصیلی 1400-99 تعداد 10 رشته (هفت رشته در مقطع کاردانی و سه رشته در مقطع کارشناسی) به تعداد رشته های این دانشگاه اضافه شدند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: این رشته های جدید در مقطع کاردانی شامل نرم افزار کامپیوتر و تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی در آموزشکده فنی جاجرم، بهداشت یار دامپزشکی برای آموزشکده کشاورزی سمنگان، تربیت بدنی در آموزشکده فنی و حرفه ای شیروان، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع در آموزشکده فنی و حرفه ای دارالفنون بجنورد همچنین تربیت بدنی و معماری طراحی داخلی در آموزشکده انقلاب اسلامی دختران بجنورد هستند.

قاضی پور افزود: رشته های جدید در مقطع کارشناسی نیز شامل معماری، گرافیک و مهندسی شهرسازی در آموزشکده انقلاب اسلامی دختران بجنورد هستند.

انتهای پیام/قهرمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک