چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ساعت ۱:۲

اسفراینی ها؛ محروم از سنت حسنه اهدای خون/ اسفراین مرکز اهدای خون ندارد

شنیده ها حکایت می کند هرچند اعتباری برای احداث پایگاه انتقال خون در 95 اختصاص یافت، اما اختصاص شایانی نداشته است.
اسفراینی ها؛ محروم از سنت حسنه اهدای خون/  اسفراین مرکز اهدای خون ندارد,
به گزارش عصراترک به نقل از سپهرآیین، اهدای خون سنت حسنه ای است که ضمن تضمین سلامت برای اهدا کننده خون، نیازهای بانک خون برای نیازمندان فوری را تامین می نماید، نبود مرکز دائمی اهدای خون در شهرستان 130 هزار نفری اسفراین، بسیاری از مردم این شهرستان را از مشارکت دائمی در این سنت حسنه محروم ساخته است، سنت حسنه ای که برای اسفراینی ها حضور در مرکز انتقال خون بجنورد را می طلبد، اما به دلیل سختی تردد و فاصله 60 کیلومتری اسفراین با مرکز استان این امر به طور دائمی محقق نخواهد شد.

آنچه احساس می شود، لزوم احداث مرکز انتقال خون در شهرستان اسفراین است تا بسیاری از شهروندان که قصد مشارکت در اهدای خون را دارند فارغ از سختی ها و مشقت ها، سهم شایسته ای را برای مشارکت در این امر حسنه قائل شوند.

یکی از شهروندان اسفراینی با اشاره به لزوم احداث مرکز دائمی اهدای خون در اسفراین با جمعیت 130 هزار نفری، می گوید: البته اسفراین فاقد مرکز دائمی اهدای خون است که یک نیاز مهم به شمار می آید.

«حسینی» با تاکید بر اینکه پایگاه انتقال خون یک ضرورت  است،می افزاید: آنچه مهم است مرکز سیار انتقال خون خراسان شمالی که پیش از این به طور منطم در شهرستان حاضر می شد، اکنون در اسفراین حضور ندارد.

وی خاطر نشان می کند: اهدای خون در اسفراین اگر به سر منزل برسد، گشایش ویژه در افزایش میزان اهدای خون در استان خواهد داشت که از این حیث می تواند پشتوانه ای شایسته برای تامین نیازمندی های بانک خون استان باشد.

دیگر شهروند اسفراینی می گوید: نبود مرکز اهدای خون در اسفراین و سختی و مشقت حضور در مرکز استان شوق اهدای خون را در بین شهروندان کاسته است.

«شفیعی» با اشاره به اینکه مرکز سیار انتقال خون هم به طور منظم در این شهرستان حضور نمی یابد، می افزاید: اهدای خون یک سنت حسنه ای است که مایه سلامتی اهدا کننده خون است.

وی خاطر نشان می کند: اگر اهدای خون در مرکز شهرستان ها صورت گیرد، افزایش محسوس در میزان اهدای خون را شاهد هستیم که بسیاری از کمبودها را مرتفع خواهد کرد.

یکی دیگر از شهروندان اسفراینی با انتقاد از نبود مرکز دائمی اهدای خون در شهرستان اسفراین می گوید: اهدای خون یک مرکز مهم برای هر منطقه ای است که متاسفانه از این نعمت برخوردار نیست.

«شکوهی» می افزاید: اگر مرکز دائمی در شهرستان تاسیس نخواهد شد، راه حل بعدی حضور مستمر و مدون تیم های سیار اهدای خون در شهرستان است.

وی خاطر نشان می کند: اگر مرکز اهدای خون در این شهرستان راه اندازی شود، می توان شاهد حضور مشتاقانی باشیم که تاکنون در سنت حسنه اهدای خون مشارکت نکرده اند.

یکی دیگر از شهروندان اسفراینی با اشاره به اینکه تاسیس مرکز اهدای خون در اسفراین به عنوان یک ضرورت مهم به نظر می رسد، می افزاید: باید مسئولان و متولیان شهرستانی و استانی برای تحقیق این مهم تلاش کنند.

«میری» می افزاید: مرکز اهدای خون فرصت تعالی سلامت و تامین بانک خون استان به عنوان یک نیاز اساسی است که باید به عنوان فرصت برابر میزبان اهداکنندگان خون باشد.

وی خاطر نشان می کند: مسئولان و متولیان برای راه اندازی مرکز اهدای خون به شهرستان اعتبار ویژه اختصاص دهند.

یک مقام مسئول در اسفراین که تمایلی به ذکر نام خود در این گزارش نداشت، با اشاره به لزوم استقرار مرکز ثابت خون گیری در شهرستان اسفراین با توجه به نیازها و درخواست های مردمی می گوید: راه اندازی مرکز اهدای خون در شهرستان اسفراین نیازمند هم اندیشی است.

وی خاطر نشان می کند: امیدواریم در آینده نزدیک اسفراینی ها شاهد فعالیت سومین مرکز ثابت خون گیری در استان به میزبانی اسفراین باشند.

وی با اشاره به اینکه اسفراینی ها پیشگام در مشارکت شایسته در اهدای خون هستند، اضافه می کند: انتظار می رود تا زمان راه اندازی مرکز ثابت خون گیری در شهرستان اسفراین، مرکز سیار را میزبانی کنیم.

شنیده ها حکایت می کند هرچند اعتباری برای احداث پایگاه انتقال خون در 95 اختصاص یافت، اما اختصاص شایانی نداشته است.

انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک