چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ساعت ۱:۷

اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به گرمه ای ها

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان گرمه از اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به کشاورزان گرمه ای خبر داد.
 اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به گرمه ای ها,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت:  در راستای رسالت ایجاد صندوق که حمایت از بخش تولیدی کشاورزی می باشد، یکی از فعالیت های سود آور که توجیه اقتصادی مناسبی داشته و برگشت سرمایه در آن کوتاه مدت می باشد پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی است که علاوه بر مزیت ذکر شده موجب بهره وری بیشتر از منابع محدود آب می گردد.

محمد رضا بابایی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل و زمان قانونی پرورش ماهی که بهترین زمان ریختن ماهی در استخر نیمه اسفندماه می باشد، صندوق شهرستان گرمه هم اکنون در حال همکاری و تشکیل پرونده برای اعضای صندوق با واحد امور دام اداره جهاد کشاورزی شهرستان می باشد و پیشنهاد اعطای تسهیلات از محل اعتبار صندوق در بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه گرمه تا سقف 1/000/000/000ریال در حال انجام می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: با راه اندازی این طرح بزرگ با حمایت و اعتبار صندوق به صورت مستقیم برای 22 نفر اشتغال زایی شده که باعث افزایش درآمد و افزایش تولید و رونق اقتصادی در شهرستان می شود.

بابائی با اشاره به اعطای تسهیلات مربوط به کشت زعفران ادامه داد: امروزه اهمیت گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آن ها در پیشبرد اهداف ملی، منطقه ای و جهانی برای تحقق سلامت ، خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین کشت گیاهان دارویی و تولید فراورده های آن می تواند بعنوان یک ضرورت ملی در چارچوب یک برنامه مشخص و جامع، خودکفایی دارویی، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و بعنوان عامل مهمی در ارز آوری برای کشاورزان اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: صندوق شهرستان در نظر دارد جهت توسعه کشت گیاهان دارویی از محل اعتبار نزد بانک مهر ایران طی یک الی دو ماه آینده با توجه به کم آب بودن زعفران، ارز آوری بالای این گیاه و حاصلخیزی خاک های منطقه از خرداد ماه برای هر هکتار به میزان 100 میلیون ریال با بهره پایین اعطا نماید، که میزان تسهیلات تصویب شده 1/000/000/000ریال از محل منابع بانک با نرخ 4% می باشد.

محمدرضا بابایی همچنین به اقدامات انجام‌شده توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: مهمترین اولویت صندوق، توسعه آبیاری نوین بوده و در این زمینه، سال گذشته قراردادی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال با استان بسته شد که از این مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: پرداخت وجوه دولتی آبیاری تحت فشار به مبلغ 11/250/000/000/000ریال در مرحله اول و مبلغ 4/850/000/000 ریال در مرحله دوم تخصیص داده شده و پرداخت وحوه دولتی بازسازی و نوسازی قنوات به مبلغ 300/000/000ریال می باشد؛ که لازم به ذکر است: مبالغ آزاد شده به حساب متقاضیان آبیاری تحت فشار (سهم خودیاری و سهم دولت) طی نامه های ارسالی از مدیریت تا کنون به مبلغ 15/986/013/235 ریال و مبالغ آزاد شده به حساب متقاضیان قنوات طی نامه های ارسالی از مدیریت تا کنون به مبلغ 288/644/800 ریال واریز شده است.

وی بیان داشت: با مبلغ تخصیص‌یافته، عملیات اجرایی ۱۱ طرح آبیاری نوین آغاز شده که 6 طرح آن تحویل موقت شده و 5 طرح در مرحله تحویل موقت میباشد که برای انجام ادامه طرح‌ها منتظر تخصیص اعتبارات جدید هستیم.

بابایی، راه اندازی کارت ویژه سهامداران با نام همراه کشاورز را از دیگر اقدامات صندوق عنوان کرد و افزود:  صدور کارت الکترونیکی ویژه سهامداران با قابلیت مشخصات  و کد سهامداری و عکس سهامدار است و هدف از صدور این کارت با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران جهت واریز تسهیلات به کارت مخصوص صندوق و استفاده در فروشگاهها (کود، بذر و سم ) طرف قرارداد با صندوق است.

وی در پایان با بیان اینکه بزودی دستگاه خودپرداز بانک کشاورزی در محل صندوق توسعه بخش کشاورزی بکارگیری می شود اظهار داشت: با توجه به رایزنی های انجام شده با بانک کشاورزی و مصوبه سرپرستی بانک، یک دستگاه خودپرداز به نام صندوق گرمه خریداری شده و تا اواسط تیرماه در محل صندوق نصب و راه اندازی می شود./انتهای پیام/صادق بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک