چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۲۴۵۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ساعت ۱:۱۳
گزارش/

عشایری که از اینجا مانده و از آنجا رانده/ خلف وعده ای که بر سر عشایر آوار شد

زندگی عشایری آن چنان هم بي‌دغدغه و آسوده نيست، گویی «دل خوش سیری چند» هم در میان عشایر نفوذ کرده است، انگار گذر زمان و روزگار خوشی‌ ها و آزادی در دل طبیعت را از آن ها هم گرفته است؛ اما هنوز زندگی‌شان در جریان است و تکاپو، اما آن ها آن طرف کوه و ما این طرف کوه!
عشایری که از اینجا مانده و از آنجا رانده/ خلف وعده ای که بر سر عشایر آوار شد,

به گزارش خبرگزاری عصر اترک، کمی گوش بخوابانی سمفونی کوچ عشایر را می‌ شنوی، اینجا خراسان شمالی است، جایی که زندگی عشایری با تمام تلخ و شیرینش با تمام مصائب و مواهبش، هنوز در گوشه و کنار این مرز و بوم در جریان است و نفس مي ‌كشد.
چه زیباست! این شیوه خاص زندگی، وقتی در میان جاذبه‌ های عصر تکنولوژی كهن‌ترین شیوه زیست بشر را می‌بینید زمانی که کوچ‌نشینان با طبيعت يكي مي ‌شوند و در مسير باد قدم مي‌ گذارند.
شاید همین شیوه خاص زندگی عشایر سبب شده است که به عنوان «دیدنی‌ترین جاذبه زندگی ماشینی امروز» لقب بگیرند.
جالب است! عشایر هنوز به شیوه‌ای باورنكردنی و سنتی پایبند سنن و آداب و رسوم گذشته خود هستند و همین حفظ اصالت جاذبه‌ای برای شهرنشینان قربانی تکنولوژی امروزی شده است.
هر چند که مظاهر تکنولوژی همچون موبایل، استفاده از وسایل نقلیه و سایر وسایل زندگی از بکر بودن زندگی عشایری کاسته و آن را تحت تاثیر قرار داده است، اما همچنان چهارچوب زندگی عشایر پابرجاست.
زندگي عشايري يك دنياي هيجان‌انگيز و در عين حال پر مشقت است، از آن نوع زندگي‌ هايي كه وقتي مي‌بينيم‌شان، “مي‌ گوييم خوش به حالشان” اما با اين‌حال بيش از چند ساعت و نهایتا چند روز را نمي‌ توانيم با نوع زندگي‌ آن‌ها سر كنيم.
زندگی عشایری آن چنان هم بي‌دغدغه و آسوده نيست، گویی «دل خوش سیری چند» هم در میان عشایر نفوذ کرده است، انگار گذر زمان و روزگار خوشی‌ ها و آزادی در دل طبیعت را از آن ها هم گرفته است؛ اما هنوز زندگی‌شان در جریان است و تکاپو، اما آن ها آن طرف کوه و ما این طرف کوه!
زندگی عشایر مبتنی بر دام و مرتع است و هر کدام دستخوش تحول بشود به زندگی و کوچ عشایر تاثیر می‌ گذارد، چند سالی می‌ شود با مشکلاتی همچون خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.
گویی زندگی عشایر هم همانند زندگی شهری در این عصر تکنولوژی در حال تغییر است، دیگر همه عشایر دنبال هم و به صورت یک صف طولانی کوچ نمی‌ کنند بلکه به صورت طایفه‌ای و دسته‌ای و آن هم با ماشین کوچ می‌ کنند.
دیگر اسب و قاطر باربرهای عشایر نیستند و همراه هر دسته عشایر یک کامیون وجود دارد که در آن تمامی وسایل قرار داده می‌شوند.
عشاير بايد مطابق تقويم کوچ از قشلاق به مناطق ييلاقي یا بالعکس حرکت کنند اما به علت اینکه زودتر از موعد مقرر بعد از کوچ وارد منطقه می شوند به علت کوچ زودهنگام و ورود دام به مراتع مشمول جریمه می شوند و این امر سبب شده تا عشایر از منطقه ای که کوچ کرده رانده و وارد منطقه ای که شده اند مانده باشند و در حقیقت هیچ جایی برای استقرار نداشته باشند.

عشایر خراسان شمالی یک ماه مرتعی برای دام های خود ندارند
رمضانعلی نعمتی یکی از مردم عشایر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه عشایر خراسان شمالی باید از اواخر پاییز به استان گلستان و از ابتدای اردیبهشت ماه نیز از استان گلستان به خراسان شمالی کوچ کنند، گفت: این درحالیست که باید در خرداد ماه در خراسان شمالی حضور یابند و در حقیقت به مدت یک ماه هیچ مکانی برای استقرار دام های خود ندارد.
وی افزود: ورود زود هنگام عشایر به مناطق ییلاقی و قشلاقی همیشه آن ها را از سوی اداره کل منابع طبیعی مشمول پرداخت جریمه و بروز تنش کرده است.
نعمتی ادامه داد: به همین دلیل برای اینکه این مشکل حل شود با بیان این مسئله با نماینده شهر، شهردار و جهاد کشاورزی شهرستان شیروان قرار بر این شد تا جمعیت عشایری در زمینی، مکان هایی را برای استقرار عشایر تا زمان ورود آن ها به مراتع و زمین های کشاورزی بسازند.

نماینده، شهرداری و جهاد کشاورزی برای ساخت و ساز توافق کردند
وی اظهار کرد: بعد از بیان مسئله نماینده شهر شیروان، شهرداری و جهاد کشاورزی شیروان توافق کردند تا این ساخت و ساز در زمینی در مجاورت میدان دام این شهر ساخته شود.
نعمتی تصریح کرد: اما در آبان ماه هنگامی که به منطقه مراوه تپه به استان گلستان کوچ کردیم متوجه شدیم که یک پرده در آن منطقه نصب شده و تمامی آن چهار دیواری هایی که ساخته شده بود به وسیله جهاد کشاورزی تخریب شده است.

 

براتعلی نوری یکی دیگر از جمعیت عشایری نیز در ادامه تاکید کرد: این چهاردیواری ها با موافقت مسولان ساخته شده و حال مورد تخریب قرار گرفته است.
وی در پاسخ به این سوال که دلیل بازگو شده برای تخریب چه چیزی بوده است؟ اظهار کرد: دلیل مطرح شده این بوده که زمین چهار دیواری های ساخته شده، تصرف شده بوده است.
نوری بیان کرد: این درحالیست که این زمین ها متعلق به عشایر بوده و سند و قول نامه های آن نیز موجود است.
وی تصریح کرد: در این زمین ها 12 چهار دیواری برای استقرار موقت دام های عشایری ساخته شد که از این تعداد 11 مورد در زمانیکه مالکان آن به استان گلستان کوچ کرده بودند تخریب شد و فقط یک مورد، آن نیز به دلیل اینکه هنوز مالک در محل مستقر بود، باقی مانده است.

هر دامدار 10 میلیون برای چهاردیواری ها هزینه کرده بود
به گفته وی برای ساخت این چهار دیواری ها مردم رقم های متفاوتی از سه تا 10 میلیون تومان هزینه کرده اند.
نوری خاطرنشان کرد: دیگر نمی دانیم در فصل بهار به هنگام بازگشت از استان گلستان دام های خود را تا خرداد ماه در کجا مستقر کنیم و دیگر برای این مدت زمانی هیچ جایی نداریم.

برای ساخت و سازها توافق نشده بود
رضا جباران مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه درباره تخریب این دامداری ها گفت: هیچ توافقی میان جهاد کشاورزی و عشایر برای این ساخت و ساز وجود نداشته است.
وی افزود: این افراد بدون اخذ مجوز از این سازمان شروع به ساخت و ساز کرده اند و ساخت آن ها غیر مجاز بوده است.
جباران ادامه داد: از سوی دیگر این افراد ساخت و سازها را در زمین های مزروعی انجام داده اند که مجوزهای لازم برای تغییر کاربری را نداشته اند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا هشدارهای لازم را برای تخریب به این افراد نداده اید و بعد از ساخت و ساز و متحمل شدن هزینه های میلیونی اقدام به تخریب کرده اید؟ اظهار کرد: 95 درصد ساخت و ساز فقط در قالب چهار دیواری بوده است که اگر صبح اقدام به ساخت کنند تا شب به پایان می رسد و از سوی دیگر این سازمان به اندازه کافی نیرو ندارد که متوجه تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز شود.

 

 

آرامش را به هم نزنید!
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان نیز در خصوص اینکه این افراد معتقد هستند که این ساخت و سازها با توافق نماینده شهر شیروان، جهاد کشاورزی و شهرداری شیروان انجام شده است، گفت: بنده با سختی آرامش را در شهر شیروان ایجاد کرده ام و سعی بر بهم زدن آن نداشته باشید و اجازه دهید که بنده وارد این قضیه نشوم.

از تخریب ها بی اطلاعم 
محمد رضا قلی پور مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی که چند روزی بیشتر از انتصاب وی از این سمت نمی گذرد، درباره این موضوع در ادامه ابراز بی اطلاعی کرد.
وی افزود: اما عشایر می توانند به این اداره کل مراجعه کرده تا با بیان مشکلات و ارائه راهکارها، اقدامات لازم برای حل مشکلات آن ها انجام شود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای 30 هزار نفر جمعیت عشایری در قالب پنج هزار خانوار است، توضیح داد: این جمعیت با دارا بودن 793 هزار راس دام سبک تولید 30 درصد گوشت قرمز را بر عهده دارد.

منابع طبیعی نقشی در تخریب ها نداشته است
حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای انجام شده در عرصه های منابع طبیعی نبوده تصریح کرد: این اداره کل هیچ نقشی در این تخریب ها نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته عشایر خراسان شمالی امر کوچ را به صورت پیاده انجام می دادند که یک ماه در ایل راه ها و میانبندها قرار داشتند تا به مناطق ییلاقی و قشلاقی برسند، افزود: اما در حال حاضر امر کوچ با خودروها انجام می شود در نتیجه یک ماه زودتر به مناطق ییلاقی و قشلاقی می رسند.
وحید ادامه داد: جمعیت عشایری می توانند چادرهای خود را زودتر از موعد مقرر در مناطق برپا کنند اما این اجازه را ندارند تا زمانیکه مراتع به مرحله باروری برسد دام های خود را وراد عرصه های مرتعی کنند چراکه چرای زودهنگام موجب تخریب مراتع می شود.
وی توضیح داد: این افراد می توانند طی این ماه از علوفه و مراتع موجود در ایل راه و میانبندها استفاده کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر این افراد می توانند در قالب اجرای طرح مرتع داری و تقویت مراتع، از مزایای افزایش طول مدت استفاده از مراتع استفاده کنند.
انتهای پیام/
 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
یک عشایر زاده از شیروان | 1395/10/01
0
0
تشکر ویژه دارم از سایت اترک نیوز که خبرهای مربوط به این قشر زحمتکش و سخت کوش عشایر را پیگیری می کند . به عنوان یک عشایر زاده شیروانی که به شغل پدرانم افتخار می کنم در مورد این خبر توضیحاتی را به عرض می رسانم . 1- چگونه است وقتی مدیر جهاد کشاورزی کتبا با تقاضای عشایر در این محل موافقت کرده . اما اداره امور اراضی که زیر مجموعه همین جهاد کشاورزی است اقدام به تخریب این چهاردیواری های می کند ؟ جای تاسف دارد یک بخش از یک اداره از بخش دیگر خبر ندارد و یا عمداً بر ضد نظرات و تصمیمات یکدیگر کار می کنند . پاسخ مثبت جهاد کشاورزی در این نامه و تخریب چهار دیواری توسط امور اراضی یعنی در واقع بخش دیگری از همان اداره آن هم به بهانه تغییر کاربری بدون مجوز ، از نظر کیفری ، حقوقی ، مقررات اداری و... قابل پیگیری است و باید این اداره ضمن عذر خواهی کلیه خسارات این عشایر محترم را پرداخت کنند . چرا باید عشایر بیچاره چوب اختلافات و ندانم کاری های این اداره را بخورند ؟ 2- آقای عزیزی وقتی به رای ما عشایر نیاز دارد در موقع انتخابات خانه به خانه می روند و وعده و وعید می دهند .اما حالا که خرش از پل گذشته ، ادعا می کند که دخالت ایشان باعث سلب آرامش و بی نظمی در شهر می شود و مدعی شده که با هزار زحمت آرامش را برقرار کرده و دخالت نمی کند چون آرامش شهر خراب می شود . آقای دکتر عزیزی هرجا که منافع خود و اطرافیانش اقتضا کند دست به هر کاری می زند . اما در اینجا پیگیری این موضوعی که قبلا خودشان دستورش را داده اند موجب به هم زدن آرامش می داند . اگر به تاریخ دقیق دستور دکتر عزیزی زیر تقاضای این عشایر توجه شود به خوبی نشان می دهد که دقیقا زمانی بوده که کاندیداهای مجلس تبلیغات انتخاباتی را به نوعی در خفا آغاز کرده بودند و زمانی بوده که فقط کمتر از 4 ماه به برگزاری انتخابات مجلس مانده است و این نوع رفتارهای این نماینده شهر ما بسیاری از مسائل را روشن می سازد !!!! 3- اداره عشایری متاسفانه در گوش گاو خوابیده و ادعای بی خبری می کند . اداره عشایر اصولا کارش همین مسائل یعنی پیگیری مشکلات عشایری می باشد. آیا اداره عشایری کار دیگری هم دارد ؟ 4- آقای مدیر کل منابع طبیعی گفته اند که عشایر با ماشین کوچ می کنند و چون برنامه کوچ عشایر قبلا با چهارپایان بوده و حالا با ماشین است و تغییر کرده پس یک ماه زودتر به ییلاق می رسند و باید آنها این یک ماه ازمراتع میان بند برای چرانیدن دامهای خود استفاده کنند . پدر این حقیرکه یک پیر مرد عشایر است بارها به من گفته که ما در گذشته با دام کوچ می کردیم ویک ماه را در مراتع بین راه و مخصوصا مراتع منطقه قوره میدان بعد از شهر آشخانه استفاده می کردیم اما حالا این مراتع و حتی راه عبور دام ما را شخم کرده و گندم کاشته اند و دیگر مرتعی برای استفاده نداریم . من از مدیر محترم منابع طبیعی و مراتع استان سوال دارم که مگر یک کار مهم منابع طبیعی نگهداری مراتع نمی باشد . پس چرا مراتع و چراگاه عشایر در قوری میدان و جاهای دیگر شخم شده . البته در این مورد چند سال است که بررسی کرده ام . افرادی از آشخانه واز اقوام همین مدیر کل ، مرتع های قوری میدان را کاشته اند و اگر این آقای مدیر کل اجازه بدهند و به من عیب نگیرند حتی می توانم بگویم که فلان قوم نزدیک ایشان حدود 150 هکتار را فقط در یک نقطه مراتع قری میدان بدون سند و به زور تصرف کرده و شخم کرده . من عرض می کنم آقای مدیر کل که داماد مدیر کل قبلی هستید و فامیل بازی می کنید . من عشایر زاده حق دارم از شما بپرسم شما و مدیر قبلی که سالهاست مدیر همین اداره منابع طبیعی استان ما هستید چرا جلوی خرابی و تصرف مرتع ما عشایر را نگرفته اید ؟ آیا عامل فامیلی نقشی در این موضوع داشته ؟ با این وضع منابع طبیعی مقصر اصلی تصرف و شخم مراتع میان بند عشایر می باشد و آقای مدیر ، عشایر را به استفاده از مراتع میان بندی پاس می دهد که قبلا همه آنها را به اقوام و آشنایان و همشهری های خود بخشیده است . به عبارتی روغن سوخته وقف مسجد . اگر مسئولین استان از عشایر حمایت نمی کنند خواهشا حداقل عشایر را نا آگاه و از همه جا بی خبر هم تصور نکنندو کمی انصاف داشته باشندو سنگی به جلوی پای آنها نیندازندو به عشایر خسارت نزنند . این عشایر صاف و پاک با اعتماد به نوشته ها و دستورها و انواع وعده های کتبی و شفاهی مسئولین و موافقت اداره کشاورزی رفته اند و برای خود چند پناهگاه ساخته اند اما حالا همان ادارات زیر حرف خود زده اند و انها را خراب کرده و سرمایه عشایر را هدر داده اند و حال کسی هم پاسخگو نیست. یک مسئول ما عشایر را به سلب آرامش شهر متهم می کند . مسئول اصلی ما یعنی اداره عشایر خود را به بی خبری می زند . امور اراضی که زیر مجموعه کشاورزی است و خودش قبلا موافقت کرده حالا از تغییر کاربری دم می زند ( صدها هکتار زمین کشاورزی و باغ در این استان غیر قانونی به ویلا تبدیل شده اند و امور اراضی چشم خود را بسته چون آنها از خواص بوده اند .اما ما عشایر که چند آلونک ساخته ایم حالا به تغییر کاربری و کار خلاف و... متهم می شویم ) و منابع طبیعی هم پاسکاری می کندو ما را به بهتر شدن مراتع نوید می دهد و یا به استفاده از مراتع میان بندی که قبلا خودش به فامیلهایش بخشیده حواله می کند و این است روزگار فعلی این عشایر در خراسان شمالی مهد عشایر کهن ایران که امام راحل (ره ) انها را ذخایر انقلاب نامید . لطفا اترک نیوز این گفته ها را پیگیری کند . فعلا امید ما بعد از خدای مهربان تنها همین سایتهای انقلابی و مردم دوست می باشند . والسلام
نام :
ایمیل
نظر
عشایر قدیم | 1395/10/02
0
0
بنده با 73 سال سن از عشایرقدیمی هستم . پسرم این مطلب را به من گفت که چرا عشایر از مراتع میان بند استفاده نمی کنند و زود به ییلاق می آیند و جریمه می شوند و من برایش گفتم که علت رها کردن شغل عشایری همین بود که مرتع میان بند دیگر مثل قدیم وجود ندارد و مرتع نداریم که هیچ در مسیر عبور هم راهی نداریم و حتی راه عبور دام را هم شیار کرده اند .بنابراین مدیر کل محترم امور منابع طبیعی و مرتعداران در مورد مرتع میان بند و مراتع مسیر درست نگفته منابع طبیعی باید این مرتع ها را نگهداری می کرد و نکرده و من خودم در سالهای قبل از انقلاب تا ده سال بعد انقلاب در منطقه ای به نام قری میدان بزرگ که در مسیر راه مراوه است یک ماه و شاید بیشتر دامداری می کردیم و بعد به ییلاق می رسیدیم ودرقشلاق مراوه هم همین بود. اما وقتی مرتع دام ما را شیار زدند و ما مجبور شدیم که زودتر برویم و همین منابع طبیعی ما را جریمه می کرد و من خسته شدم و عشایر بودن را رها کردم . همان موقع ما به جنگلبانی شکایت کردیم و نامه به مشهد هم دادیم اما کسی رسیدگی نکرد . عده ای از آشخانه این زمین ها را شیار کردند و گندم می کاشتند و منابع طبیعی هم از انها حمایت می کرد . بعدا من از عشایر دیگر طایفه خودمان که الان هم مراوه می روندشنیدم این ها همه مرتع ها را در قوره میدان شیار کردندو همان یک کم قبلی هم وجود ندارد و الان جای آغل و گومه های قدیم خودم را شیار زده و جاش گندم می کارند بعدا فهمیدیم که این کسانی که شیار می زنند از خویشان و فامیلهای مسئولان منابع طبیعی از آشخانه هستند که هر کدام ده هکتار و صد هکتار و دویست هکتار کاشته اند . من همین امسال شنیدم که یک قوم نزدیک همین مدیر منابع طبیعی که در این مصاحبه شما صحبت کرده صد هکتار از قوره میدان را شیار می کند . حالا شما بگویید که عشایر باید کجا بروند . چاقو دسته خودش را نمی برد و این مدیر منابع طبیعی هم از قوم خود حمایت می کند. البته در مراوه تپه هم راه و مرتع و جای گومه های ما را شیار می کنند و کسی به داد عشایر نمی رسد و ما عشایر در این وسط نابود شدیم .
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1395/10/02
0
0
جای تاسف دارد یک نفر را مدیر کل عشایر استان گذاشته اند که از عشایر چیزی نمی داند و می گوید من بی خبرم . علتش اینه که انتصاب مدیرها بیشتر رابطه ای است تا بر اساس شایستگی و یا مدیر کل منابع طبیعی استان از مراتع میان بند حرف می زند این مدیر محترم یا در خواب است یا عمدا خودش را به خواب زده من سوال می کنم که آقای مدیر اصولا مرتع میان بند در استان ما وجود دارد؟ شما به عشایر آدرسش را بدهید تا آنها آنجا بروند. البته این مدیر هم حق دارد چون رابطه ای منصوب شده همه عشایر و دامدارها و هر کسی که با این منابع طبیعی آقای مدیر سروکار دارد همه می دانندکه این مدیر با سفارش مدیر کل قبلی استخدام شده و با سفارش آن هم مدیر کل شده چون داماد ایشان است و معلوم است که باید این مدیرها که به جای شایستگی و توان بر اساس فامیلی و دوستی منصوب می شوند باید این طوری حرف بزنند. عشایر بیچاره و آواره ......
نام :
ایمیل
نظر
حسینی از بدرانلو | 1395/10/02
0
0
آقایی به نام جباران مدیر امور اراضی استان گفته که این عشایر زمین کشاورزی را تغییر کاربری داده اند و محل نگهداری دام ساخته اند و ما خراب کرده ایم . آقای جباران پس چرا در همین منطقه بدرانلو که بنده ساکن آنجا هستم و در کل روستهای این منطقه صدها و هزارها ویلا در باغات و زمین های مر غوب کشاورزی که جزو بهترین زمین های استان هستند بدون مجوز درست کرده اند شما حتی یکی از آنها را خراب نکرده اید ؟ اگر خراب کردن ساخت و سازها در زمین کشاورزی خلاف است و خراب کردن هر ساخت و سازی در این نوع زمین ها وظیفه شما است چرا به در اینجا به وظیفه خود عمل نمی کنید و چون به وظیفه خود عمل نکرده اید شما متهم هستید و باید محاکمه شوید . زورتان به چند عشایر بیچاره که از روی ناچاری چندین ماه در بیابان های مراوه بدون امکانات زندگی می کنند رسیده است . بولدوزر می فرستید و تمام هستی این بیچاره ها را خراب می کنید ؟ یک ذره انصاف . آیا قانون شما فقط برای این عشایر بی پناه است ؟ تازه من و همه مردم در همین تقاضای عشایر که در اینجا موجود است با چشم خود می بینیم که مدیر جهاد کشاورزی سیروان با ساختن این دیوارها ی عشایر موافقت کرده ؟ مگر امور اراضی جزو همین جهاد کشاورزی نیست پس چرا شما بر خلاف موافقت مدیر جهاد خودتان رفته اید و این محل های دام عشایر را خراب کرده اید و این خلاف دوم شما است . مگر دو تا قانون داریم برای پولدارها و رابطه دارها یک قانون و برای مردم بیچاره و عشایر بی پناه یک قانون و شما در برابر پولدارهای ویلا ساز منطقه بدرانلو کرنش کرده اید و به عشایر بی پناه حمله ور شده اید ؟ و کجایند ناظرین قانون ؟ و تازه نماینده شیروان جناب دکتر عزیزی یک قدم جلوتر هم رفته و تمام قد از کارهای شما حمایت کرده و به نوعی عشایر بیچاره و خبرنگار این سایت را به برهم زدن آرامش شهر متهم کرده و گویا فراموش کرده که همین سال قبل و چند ماه مانده به انتخابات در زیر همین نامه عشایر به ادارات شهرستان دستور همکاری داده و البته وقتی نزدیک انتخابات آینده بشود آن وقت چون بعضی ها نیاز به رای عشایر و دامدارها دارن همین عشایر آرامش شکن را به عشایر سخت کوش و تولید کننده ارتقا مقام پیدا خواهند داد. بخوانید و قضاوت کنید تا .....................................
نام :
ایمیل
نظر
عشایرزاده شیروانی | 1395/10/02
0
0
بنده نظراتم را ارسال کردم. اما گویا چون انتقاداتی به دکتر عزیزی نماینده شیروانداشتم و ایشون در جناح شماست پیامم را زیر این خبر نذاشتین. البته اگر فقط از قصور ادارات دولتی انتقاد می کردم چاپ می شد چون سایت شما هر مطلبی راست یا دروغ و منصفانه یا مغرضانه را که بر علیه دو لتی ها باشه را می نویسه. چون گویا هدفش فقط تخریب دولته اما اگه حتی انتقاد کوچکی از هم جناحی های راستی شما بشه به هیچ عنوان اشاره ای به آن نخواهند کرد. اگه شما به فکر عشایر و مردم هستید باید انتقادات را به هر کسی که باشه رو سایت بیارین اما وقتی گزینشی عمل می کنین این ثابت می کنه که هدف شما اطلاع رسانی درست به مردم نیست و هدفتان فقط با ارایه چنین خبرهایی تخریب دولت است. شما چرا از قوه قضا انتقاد نمیکنین یا از نمایندگان سابق و جدید تند رو مانند رسایی زاکانی نماینده های افراطی مشهد و.. که روزی یک تنش برای کشور و منافع ملی ایجاد میکنند. شما با این رویه نه تنها حتی یک نفر را نمی تونید جذب کنید بلکه موجب بدبینی تمام مردم استان از خودتونید میشین. شما در همین خبر چرا از دادستانی شیروان انتقاد نکردین وبا ایشان مصاحبه نکردین. عامل اصلی دادستانه یا خودشون حکم تخریب دامداری عشایر را صادر کردن و اگر هم نکردن و کار امور اراضی ناحق بوده باید از حقوق عشایر دفاع می کردن. تمام این اخبار یک سویه شما با هدف تخریب دولته ونه دفاع از حقوق عشایر ودامداران و کشاورز و کسبه و... مردم این رفتارها را میبینند و از سایت شما و جناح شما بیشتر متنفر میشن.
نام :
ایمیل
نظر
عشایر زاده شیروانی | 1395/10/05
0
0
سلام - شما نظرات بنده را چهار روز بعد روی سایت گذاشتین یعنی زمانی که این خبر تو صفحه اول سایت نیست و به صفحات بعدی منتقل شده و دیگه کسی اون نمی خونه . و درج نظرات بنده دیگه هیچ خواننده ای نداره و هیچ فایده ای نداره . برای شما متاسفم که اینجوری و با فریبکاری عمل می کنید . خبر هنور داغه و رو صفحه اوله باید نظرات درج یشع من به محض اینکه این خبر را درسایت شما درج شد و دیدم فوری پیام گذاشتم . البته از شما که اخبار عشایر را می نویسید ممنون هستم اما این روش تاخیری شما در درج نظرات مردم یک عیب بزرگه و ظاهرا هدفدار هم هست .
نام :
ایمیل
نظر
ناشناس | 1395/10/07
0
0
سلام علیکم . درود به روح پاک شهیدان والا مقام که برای پیاده شدن عدالت اسلامی جان عزیز خود را فدا کردند اما با تاسف عده ای سو استفاده می کنند و عدالت را زیر پا می گذارند . بنده این خبر و مطالب زیر آن را خواندم. واقعا انسان شگفت زده می شود که چگونه در یک اداره به نام منابع طبیعی دو نسل و دو فامیل نزدیک پشت سرهم به عنوان مدیر می آیند و به جای دفاع و حفظ مراتع و بیت المال ، از اقوام و فامیلهای خود برای تصرف کردن مراتع عشایر زحمتکش حمایت می کنند . گویا که مدیر شدن ارثی شده . پس کجایند این بازرسین و ناظرین . واقعا مدیران بر چه اساس سرکار می آیند چه کسی از این نوع مدیرها حمایت می کند . ملاک معرفی یک مدیر کل برای مدیریت یک اداره چیست . استانداری چه نقشی دارد و.... باعث تاسف است .
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک