در حال بارگذاری
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بجنورد خبر داد:

کمک ۱۸ میلیاردی خیران خراسان شمالی به زندانیان

شماره خبر : 2160 - https://asreatrak.ir/short/enl1R

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بجنورد گفت: خیران استان ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای حمایت از خانواده‌های زندانیان در نیمه نخست امسال کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا،حجت الاسلام ابراهیم زحمتکش روز شنبه اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهبود روند زندگی خانواده‌های آسیب دیده و عدالت اجتماعی خدمات مختلفی به خانواده‌های زندانیان ارایه می‌دهد.

وی افزود: ۴۶۰ خانواده زندانیان مرکز خراسان شمالی زیر پوشش حمایت‌های این انجمن قرار دارند که در این رابطه خدمات کمک معیشتی، پزشکی و درمانی، مددکاری، اجتماعی، فرهنگی ارایه می‌دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز خراسان شمالی تصریح کرد: انجمن تاکنون پویش‌های مختلفی از جمله «شوق دیدار» ویژه آزادی مادران زندانی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر، پویش «آغوش گرم پدر» ویژه آزادی زندانیان مرد در آستانه عید نوروز، پویش «نجات همکلاسی» ویژه آزادی دانش آموزان که تعداد این آزادی ۲۳ مورد زندانیان نادم جرایم عمد با هدف کلهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی کرده است.

وی افزود: همچنین انجمن حمایت از زندانیان بجنورد از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم در مناسبت‌های ملی و مذهبی در بین خانواده‌های زندانیان توزیع کرد.

توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بجنورد در ادامه گفت: ۲ هزار و ۷۷ بسته معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان در نیمه نخست سالجاری توزیع شد.

به گفته وی؛ هر بسته معیشتی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون ریال کالا است که در مجموع ۲۵ میلیارد ریال در این خصوص با کمک خیران به خانواده‌ها کمک شد.

زحمت کش تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی ۲۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل یخچال، بخاری، فرش و سایر کالاها به ارزش ۱۲ میلیارد ریال بین خانواده‌های زندانیان توزیع شد.

وی به ارایه خدمات درمانی در هر چهارشنبه و جشن‌های فصلی انجمن اشاره کرد و گفت: پزشکان متخصص زنان، داخلی، اطفال، قلب و عروق، دندان پزشکی و چشم پزشکی در مرکز و یا مکان‌های جشن حضور خواهند یافت و به خانواده‌های زندانیان خدمت رایگان ارایه می‌دهند که جامعه هدف از یکهزار و ۲۴۳ مورد خدمت بهره مند شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان بجنورد بر ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی به خانواده‌ها در راستای حل مشکلات تاکید کرد و افزود: در این مدت؛ ۲ هزار و ۹۹۰ مورد خدمت مشاوره، راهنمایی و مددکاری در بخش‌های مختلف به خانواده‌ها ارایه شد.

وی خاطرنشان کرد: ارایه ۸۵۰ مورد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، یکهزار و ۸۷ مورد خدمت دارویی، اقلام پزشکی، ۶۷۰ مورد کمک هزینه تحصیلی، ۷۰ مورد پرداخت ودیعه مسکن و پرداخت تعدادی زیادی قبوض آب، برق و گاز خانواده‌ها از جمله خدمات این انجمن به خانواده‌های زندانیان است.

 تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می‌کنند.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات