در حال بارگذاری
رئیس اداره اوقاف بجنورد خبر داد:

وجود یک هزار و ۸۹۲ موقوفه در بجنورد

شماره خبر : 1977 - https://asreatrak.ir/short/4Aqv1

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد گفت: یک هزار و 892 موقوفه در شهرستان بجنورد وجود دارد.

 به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر صفری امروز دوشنبه در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: توسعه عمران و آبادی بقاع متبرکه، رسیدگی به احیای موقوفات، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه و فعالیت‌های قرآنی از وظایف کلی اداره اوقاف شهرستان بجنورد است.

 وی با اشاره به اقدامات اوقاف شهرستان در حوزه عمرانی، افزود: سال گذشته از محل اعتبارات دولتی ۹ میلیارد تومان در ۳۲ طرح عمرانی شامل بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها هزینه و همچنین از محل اعتبارات داخلی و درآمد نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش بقاع متبرکه شهرستان هزینه شده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد تصریح کرد: اهدای دو هزار بسته معیشتی و ۱۵ سری جهیزیه به نیازمندان و اجرای بیش از چهارهزار برنامه از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

 وی با اشاره به قراردادهای اجاره‌ای، عنوان کرد: سال گذشته از محل موقوفات اجاره‌ای پنج میلیارد تومان و امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد کسب شد.

 صفری تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری در چهار موقوفه با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع به روش مشارکتی انجام شد.

 وی افزود: این طرح‌های سرمایه‌گذاری شامل ایجاد استخر در باغ کشاورزی و احیای باغ‌ها و کشتزارها است که سرمایه‌گذاری در سه موقوفه نیز در دست بررسی است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد عنوان کرد: موقوفات شهرستان بجنورد بیش از ۵۰ میلیارد تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبه دارد.

 وی بیان داشت: در مجموع دو هزار و ۸۰۰ رقبه در شهرستان بجنورد دایر است که از این تعداد ۴۰۰ مورد تجاری و مابقی اداری، مسکونی و زراعی است.

 صفری تعداد موقوفات شهرستان را شامل بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و سایر موارد را نیز یک هزار و ۸۹۲ مورد عنوان کرد و افزود: اکنون برای سنددار شدن موقوفات تلاش می‌کنیم.

 وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۶۵۰ مورد نقشه‌برداری موقوفات شهرستان بجنورد انجام که ۵۰ مورد نیز منجر به صدور سند ثبتی شده است.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات