در حال بارگذاری
استاندار خراسان شمالی مطرح کرد:

نگاه ویژه شهید جمهور به توسعه خراسان‌شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: شهید رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور به استان خراسان شمالی سفر کرده بودند و باتوجه‌به شناخت نسبت به استان، دید و نگاه خاصی به ابعاد توسعه‌ای خراسان شمالی داشتند.

 محمدرضا حسین‌نژاد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک دررابطه‌با انتخابات پیشرو اظهار داشت: غم ازدست‌دادن شهید رئیسی در بین مردم خراسان شمالی بیانگر این است که جایگاه شهید جمهور بین مردم فراموش‌نشدنی است.

 وی ادامه داد:  طبق قانون ظرف ۵۰ روز باید رئیس‌جمهور در کشور تعیین شود که براین‌اساس هیأت‌های اجرایی طبق دستور وزارت کشور در استان خراسان شمالی همچون سایر نقاط کشور تشکیل شده است.

 استاندار خراسان شمالی گفت: محل صندوق‌ها و شعب اخذ رأی در خراسان شمالی تعیین شده که ۹۲۶ شعبه اخذ رأی آمادگی برگزاری انتخابات را در استان خواهند داشت.

 حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: به همین موازات برنامه‌هایی در راستای جهاد تبیین و ایجاد شور برای حضور مردم در انتخابات برنامه‌ریزی شده که امید است تا مردم خراسان شمالی که همیشه در پای صندوق‌های رأی حضور پرشوری داشته‌اند مشارکت قوی در هشتم تیرماه به ثبت برسانند.

 وی ابراز داشت: خراسان شمالی در حضور مردمی طی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی جزو چهار استان برتر کشور با مشارکت بالا بوده و امید است این دوره نیز با مشارکت قوی‌تر در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر شوند.

 حسین‌نژاد دررابطه‌با سفرهای شهید جمهور به استان خراسان شمالی توضیح داد: شهید رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور به استان خراسان شمالی سفر کرده بودند و باتوجه‌به شناختی که نسبت به استان داشتند، نگاه خاصی به ابعاد توسعه‌ای استان داشتند.

 استاندار خراسان شمالی افزود: رئیس‌جمهور شهید طی یک سفر استانی که به خراسان شمالی داشتند، ۱۲/۷ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌های مصوب سفر به خراسان شمالی در نظر گرفت که ان‌شاءالله به اتمام خواهد رسید.

 وی گفت: همچنین انتقال آب سرانی به داخل استان برای آب شرب یکی دیگر از مصوبه‌های مهم این سفر بود که طبق پیوست یک بودجه ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده ولی تا انتهای کار نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

 استاندار خراسان شمالی انتقال پساب شهر بجنورد به پتروشیمی را از دیگر پروژه‌های مهم این سفر خواند و گفت: به‌موجب اجرایی‌شدن این پروژه ۵/۵ میلیون مترمکعب آب آزاد می‌شود که در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

 وی یادآور شد: کشور در برنامه‌ریزی و شاخص‌های مختلف کار و محرومیت‌ها را بررسی کرده و قطعاً تمام سفرهای استانی رئیس‌جمهور باید متناسب و فراخور با موقعیت و اولویت‌بندی شده باشد که بر اساس شاخص، محرومیت‌ها و نیازهای موجود این سفرها انجام می‌گیرد.

 استاندار خراسان شمالی بیان داشت: خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها در انتهای جدول قرار دارد و استان کم برخورداری محسوب می‌شود، براین‌اساس نیاز توجه به این استان بیشتر دیده می‌شود.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات