در حال بارگذاری
یادداشت؛

مشارکت حداکثری در انتخابات

وظایف ما نسبت به انتخابات پیش رو، شرکت فعالانه در انتخابات و انتخاب اصلح و دعوت دیگران به حضور آگاهانه در انتخابات است.

به گزارش پایگاه‌خبری‌ تحلیلی عصراترک از جاجرم، محمدهادی حیدریان،کارشناس ارشد مدیریت و مدرس دانشگاه در یادداشتی با موضوع انتخابات نوشت: همه ما در انتخابات یکسری وظایف فردی داریم و یکسری وظایف اجتماعی، وظیفه فردی ما این است که در مرحله اول، خودمان شرکت در انتخابات را واجب و یک مسئولیت ملی بدانیم و حتما در آن شرکت کنیم.

البته در امتداد این وظیفه لازم است تلاش کنیم از بین نامزدهای مختلف که تایید شده‌اند، گزینه اصلح و شایسته‌ترین فرد برای مسئولیت ریاست جمهوری را انتخاب کنیم.

در این باره اگر خودمان قادر به شناسایی اصلح هستیم، به شناخت خودمان عمل کنیم و الا مطابق با ادبیات قرآنی که فرموده: فسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون. (نحل /۴۳) باید از معتمدین و افراد مورد وثوق که اهل علم و خبره در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هستند و نامزدها و برنامه‌های آنها را می‌شناسند، کمک بگیریم و در واقع از کسی که علم و اهلیت دارد بپرسیم و سپس و براساس آن دست به انتخاب گزینه اصلح بزنیم؛ زیرا براساس همین آیه، اگر پرسش از اهل ذکر در چیزهایی که نمی‌دانیم لازم است، پذیرش پاسخ آنها نیز لازم است.

به هر حال به تعبیر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی ما در هر انتخابی باید خودمان را به حجت شرعی برای انتخاب درست و اصلح برسانیم تا اگر در این دنیا و آخرت مورد سوال واقع شدیم بتوانیم دلیل انتخاب خود را توضیح دهیم.

با این تفاسیر ما در انتخابات ۲ وظیفه عمده و اصلی بر عهده داریم:

۱-خود با انگیزه بالا در انتخابات شرکت کرده و براساس معیارهای درست ،دست به انتخاب اصلح بزنیم.

۲-دیگران را به مشارکت آگاهانه و حداکثری دعوت نمائیم.

بدیهی است نقش و جایگاه جامعه نخبگانی و دانشگاهی در کمک به تحقق این وظایف یعنی حضور حداکثری و انتخاب اصلح و آگاهانه بسیار حائز اهمیت است و می بایست از تمامی ظرفیت ها استفاده لازم و کافی صورت گیرد.

انتهای خبر/سمانه میرزایی

0 نظر

ارسال نظرات