در حال بارگذاری
باحضور وزیر ارتباطات؛

فیبر نوری در شهر آشخانه افتتاح شد

صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر آشخانه فیبر نوری جهت دسترسی به اینترنت پر سرعت برای شهروندان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اترک صبح امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان خراسان شمالی در شهرستان سملقان شهر آشخانه حضور یافت و فیبر نوری برای کسب‌وکارها و درب منازل را افتتاح کرد.

 عیسی زارع‌پور در این افتتاحیه گفت: امروز کل خراسان شمالی تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند و امروز در دو محل کسب‌وکار این سرویس را تست کردیم که در هر دونقطه سرعت آپلود و دانلود بالای ۹۰۰ مگابایت در ثانیه را دارد.

 وی افزود: فناوری قدیمی که داشتیم حداکثر سرعت ۱۵ مگابایت دانلود و ۴ مگابایت آپلود بود که در این فناوری جدید سرعت آپلود ۲۰۰ برابر شده و سرعت دانلود هم ۶۰ تا ۷۰ برابر افزایش‌یافته است.

 زارع‌پور ادامه داد: این فناوری پرشتاب را در همه جای کشور توسعه می‌دهیم و تاکنون در ۶۰۰ شهر اطلاع‌رسانی انجام شده و تفاهم با شهرداری‌ها جهت حفاری‌های موردنظر صورت‌گرفته است .

 وی ادامه داد: در حدود ۲۰۰ شهر کار تمام شده است و بیش از ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

 وی تصریح کرد: این فناوری که امروز تقدیم شد یادگار شهید جمهورمان است که در دوران ایشان این پروژه آغاز شد و در دو سال اخیر بیش از ده‌هزار کیلومتر فیبر نوری در شهرها کشیده شده است .

 زارع‌پور در ادامه گفت: تمامی مشترکان می‌توانند درخواست استفاده از این خدمات را داشته باشند و محدودیتی ندارد.

انتهای خبر/ص

0 نظر

ارسال نظرات