در حال بارگذاری
خواهر شهید عباسعلی خارکش:

عباسعلی، پهلوانی مهربان بود

شماره خبر : 2062 - https://asreatrak.ir/short/4LgjY

خواهر شهید عباسعلی خارکش گفت: برادرم پای ثابت کشتی چوخه بود و در کنار پهلوانی خلق ژز نیکو و خیرخواهی ویژگی بارزش بود.

سکینه خارکش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» از فاروج گفت: برادرم یکم شهریور سال ۱۳۴۵ در روستای مفرنقاه از توابع شهرستان فاروج به دنیا آمد و پس از اتمام دوران تحصیلات مقطع ابتدایی مثل هم سن و سال‌هایش در روستا مشغول به کار شد.

 

وی افزود: برادرم در مدت زمانی که در روستا بود همواره در کمک‌کردن به دیگران پیش‌قدم بود، انسانی وارسته و مهربان که در تمام لحظات زندگی‌اش، به فکر دیگران بود و با دست‌های پینه‌بسته‌اش، گره از مشکلات بسیاری گشود و این خلق نیکو و خیرخواهی‌اش جزو ویژگی‌های بارز وی بود.

 

خواهر این شهید والامقام در خصوص سایر ویژگی‌های شهید اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های برادر شهیدم مهربانی او به‌ویژه با کودکان بود که همواره با صبر و حوصله، ساعات طولانی را به بازی و گفتگو با آن‌ها می‌گذراند و همواره و مستمر به همه اقوام و خویشان نیز سر می‌زد.

 

وی افزود: برادرم همواره نسبت به ورزش توصیه و توجه بسیاری داشت و خودش نیز مثل خیلی دیگر از پهلوانان خطه خراسان در کشتی چوخه فعالیت می‌کرد و همواره پای ثابت کشتی چوخه در گود امام مرشد و آقا امام فاروج بود و حتی در زمانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت در همان فضا پیگیر ورزش بود و با سایر رزمندگان ورزش را دنبال می‌کرد. 

عباسعلی، پهلوانی مهربان بود

 

خواهر شهید خارکش گفت: نهایتاً برادرم سال ۱۳۶۵ برای دفاع از وطن و به عنوان سرباز عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد؛ او که در جبهه آرپی جی زن بود یکبار سال ۱۳۶۶ از ناحیه پا به شدت مجروح شد و به روستا برگشت اما علی‌رغم اصرار فراوان خانواده به محض اینکه مقداری جراحاتش تسکین یافت دوباره قصد عزیمت به جبهه را کرد و در جواب به ما می‌گفت یکبار که هیچ اگر ده بار نیز مجروح شوم دوباره باید به جبهه برگردم و همین نیز شد.

 

وی افزود:  برادرم عباس بعد از بهبودی نسبی مجروحیتش مجدد عازم جبهه شد که این آخرین دیدار ما بود و چندین ماه بعد سرانجام خبر آوردند که وی ۲۶ خردادماه در نهر عنبر به شهادت رسیده است.

عباسعلی، پهلوانی مهربان بود

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است «خدایا تو را شاکرم که توفیق دادی و مرا قابل دانستی تا توانستم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کنم. از شما پدر و مادر مهربانم بابت سختی‌های زیادی که در راه رشد و تربیت من تحمل کردید قدردانم. از شما تقاضا دارم که فرزندان شهدا را فراموش نکنید و آنها را همچون فرزندان خود بلکه عزیزتر بدانید چرا که مدیون خون شهدا هستیم پس در همه حال به یاد شهدا و فرزندانشان بوده و یاورشان باشید و وصیت من به خواهران این است که در تمام مراحل و شرایط زندگی خود همواره زهرای مرضیه (س) را الگویشان قرار داده و حجاب اسلامی را رعایت کنید». 

 

انتهای خبر/محمد شادکام

0 نظر

ارسال نظرات