در حال بارگذاری
مدیر کل استاندارد خراسان شمالی خبر داد:

صدور ۲۸۳ تأییدیه ایمنی آسانسور در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 2179 - https://asreatrak.ir/short/4z3Lw

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۶ تاییدیه ایمنی اولیه آسانسور توسط این اداره کل صادر و برای ۶۷ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی آسانسور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، محمد خوران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۶ تاییدیه ایمنی اولیه آسانسور توسط این اداره کل صادر و برای ۶۷ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی آسانسور (بازرسی ادواری) انجام شده است.

وی افزود: تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

شایان ذکر است مالکین و مدیران ساختمان‌ها می‌بایست پیش از اتمام تاییدیه ایمنی آسانسور جهت انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور اقدام نمایند.

گفتنی است تعداد ۴۴ گواهینامه ایمنی صادر شده در مرحله تایید کارشناس استاندارد است که به دلیل عدم ثبت در درگاه ملی مجوزها و عدم اخذ کدرهگیری توسط مالک و شرکت طراحی و مونتاژ آسانسور، قابلیت صدور تاییدیه ایمنی را ندارند؛ لذا باتوجه به الزام مراجع قانونی ذیربط مبنی بر ثبت کلیه مجوزهای صادر شده در درگاه ملی مجوزها، گواهینامه‌های ایمنی فاقد کد رهگیری از درجه اعتبار ساقط است و مسئولیت هرگونه اهمال در اخذ کدرهگیری با مالک و شرکت طراحی و مونتاژ مرتبط است.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات