در حال بارگذاری

شهید خیرخواه غنی از اعتقادات بود

شماره خبر : 2048 - https://asreatrak.ir/short/NYa1l

فرزند شهید عباسعلی خیرخواه‌مقدم گفت: به گفته همه کسانی که با پدرم ارتباط داشتند ایشان مقید به احکام اسلام، اخلاق و عقاید بودند و اصرار داشتند که در مراودات و مسائل اجتماعی حتماً احکام اسلامی و قواعد دینی رعایت شود.

حسین خیرخواه‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ارتباط با پدرش اظهار کرد: شهید عباسعلی خیرخواه مقدم متولد ۱۳۴۰ در روستای آغمزار بخش مانه در یک خانواده فقیر اما مذهبی به دنیا آمدند. از همان ابتدای کودکی بنا به دلایلی سایه مادر بر سرشان نداشتند و پدر ایشان هم در جایگاه پدر بودند هم ایشان را نگهداری و مواظبت می‌کردند.

 وی ادامه داد: شهید زندگی کودکی سختی را پشت سر گذاشتند و این باعث شد شخصیت ایشان از همان کودکی یک شخصیت محکم، استوار و باصلابت شکل بگیرد.

 فرزند شهید گفت: در زمان شهادت ۲۴ سال داشت؛ در این عمر کوتاهی که داشت از همان زمان کودکی وارد حوزه علمیه شد و با دروس حوزوی آشنا شد، حاصل زندگی مشترک شهید خیرخواه سه فرزند به نام‌های حسین، حسن و زینب است.

وی دررابطه‌با انقلابی‌گری شهید گفت: شهید در زمان انقلاب و حضور در سپاه مسئولیت‌هایی داشت که آخرین مسئولیت ایشان در آن زمان مسئول بسیج شهرستان بجنورد بود و همه روستاها را سرپرستی می‌کرد.

 وی گفت: پدرم برای اینکه بتواند به جبهه اعزام شود خودش را به مشهد منتقل کرد و از آنجا به مناطق عملیاتی اعزام شد که در عملیات‌های بدر، خیبر و والفجر ۸ شرکت داشت.

 

شهید خیرخواه غنی از اعتقادات بود

این فرزند شهید ضمن تأکید بر مقید و بااخلاق بودن شهید بیان کرد: ایشان نسبت به همه احترام قائل بود سعی می‌کرد با همه ارتباط داشته باشد؛ با کودک کودکانه رفتار می‌کرد با بزرگسال محترمانه برخورد می‌کرد هیچ‌وقت خودشان را بالاتر از دیگران نمی‌دانستند و با یک اخلاص مثال‌زدنی با دیگران رفتار می‌کرد. هنوز اطرافیان و هم محله‌ای ایشان از این ویژگی یاد می‌کنند که طوری با ما رفتار می‌کرد که گویا صمیمی‌ترین دوست ایشان هستند.

وی گفت: شهادت آرزوی پدرم بود و از اینکه بسیاری از جوانانی که از این منطقه به‌وسیله وی عضو بسیج شده بودند آموزش‌دیده بودند و به فیض شهادت رسیده بودند خیلی دلتنگی می‌کردند و ناراحت بودند.

 فرزند شهید در مورد مکان و نحوه شهادت این شهید گفت: در عملیات والفجر ۸ در فاو این‌طور مدیریت کرده بودند که عملیات ایذایی از مناطق دیگر انجام شود تا رزمنده‌ها بتوانند در عملیات اصلی به هدفشان برسند ایشان در یک عملیات ایذایی در منطقه جزایر ام‌الرصاص عراق در تاریخ ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ به فیض شهادت نائل شد.

 خیرخواه‌مقدم گفت: ان‌شاءالله خدا به ما توفیق دهد راه شهدا را ادامه دهیم و ان‌شاءالله این بزرگواران در قیامت ما را شفاعت کنند.

 

شهید خیرخواه غنی از اعتقادات بود

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات