در حال بارگذاری
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس یازدهم:

سخنان پزشکیان بدون برنامه و غیرتخصصی است

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس یازدهم گفت: سخنان مسعود پزشکیان در مناظره شب گذشته بدون برنامه، غیرتخصصی و در حد سخنانی بود که مردم عادی در صف نانوایی‌ها مطرح می‌کنند.

علی جدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار داشت: مطرح کردن بنزین ۲۰ یا ۲۵ هزار تومان دارای اشکال است و یک نظر تخصصی نیست.

جدی افزود: مدلی که آقای جلیلی تعریف کرد در آن هر فرد یک سهمی از انرژی دارند که اگر هر کسی مازاد مصرف کند باید هزینه‌اش را بدهد که عاقلانه‌تر است و ما این طرح را هم در مجلس طرح کردیم ولی متاسفانه همراهی نکردند و رأی نیاورد.

 نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس یازدهم گفت: در این طرح بنا بود به ازای هر سرپرست خانوار یک سهم انرژی در نظر گرفته شود که اگر سهم انرژی خود را مصرف کرد که هیچ و اگر مصرف نکرد که دولت سهم آن را می‌خرد و کسی که مازاد بر سهمیه خود مصرف کرد باید برابر قیمت آزاد آن بپردازد.

جدی با تاکید بر اینکه دولت شهید رئیسی تنها دولتی است که حقوق کارکنان را متناسب با تورم اجرا کرده، اضافه کرد: در دولت آقای رئیسی ۵۱ درصد افزایش حقوق کارگران را داشتیم، بخاطر تورم سنگینی که در دولت آقای روحانی اتفاق افتاده بود و فاصله آن هم زیاد شده بود. همچنین برای بازنشستگان هم دیدید که آن‌ها هم عقب افتادگی دارند که در دولت آقای رئیسی افزایش پیدا کرد.

نماینده سابق شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت‌ها می‌توانند بالاتر از میزان تورم نیز حقوق کارگران را افزایش دهند، تصریح کرد: کف افزایش‌ها حداقل باید به اندازه تورم سالانه باشد.

جدی گفت: آقای پزشکیان در مناظرات گفتند که ۱۵۰ اقتصاددان از برنامه ما حمایت کردند، سوال من این است از کدام برنامه؟ ۲ صفحه از این برنامه را منتشر کنند ببینیم، لذا این حمایت‌ها حزبی و جناحی است و مردم باید این‌ها را ببینند.

وی افزود: آقای پزشکیان نظر مشخصی پیرامون یارانه‌ها ندادند و واقعا فی‌البداهه در مناظرات صحبت می‌کرد و جواب مشخصی در مقابل آقای جلیلی نداشت لذا در کشور یارانه‌های پنهانی وجود دارد که بیشتر آن در انرژی‌هاست مثل برق، آب، گاز و ... که به نسبت مساوی در کشور توزیع نمی‌شود.

جدی خاطرنشان کرد: بنابراین کسی که مصرف کننده بیشتری است بیشتر از یارانه بهره می‌گیرد و آن کسی که مصرف کننده کمتری است کمتر بهره می‌گیرد و در کنار این‌ها مسئله دیگری که در یارانه‌های پنهان وجود دارد ارزهای ترجیحی بودند که برای بحث نهاده‌ها و دام استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: یارانه‌ای که شهید رئیسی در ابتدای دولت به مردم اختصاص دادند بخشی‌اش از محل حذف همین ارزهای ترجیحی بود که بعضی از اقلام را حذف کردند که بخشی از آن را هم در قالب کالا برگ به مردم دادند.

 این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم یارانه‌های انرژی را بهره‌وری و عادلانه توزیع کنیم باید مردم در میزان مصرف و نحوه مصرف نقش داشته باشند، تصریح کرد: باید سهم انرژی‌ای برای هر خانواده‌ای در نظر گرفته شود تا با مدیریت خود آن را مصرف کنند.

 جدی ادامه داد: آقای پزشکیان گفت که باید یارانه را از ثروتمندان بگیریم و به نیازمندان بدهیم ولی این که چه مدلی و از چه دهکی و به چه کسانی بدهیم صحبت نکرد. 

وی خاطرنشان کرد:  پزشکیان در بحث یارانه‌ها کلی‌گویی کرد و مسائلی را مطرح کرد که در صف نانوایی‌ها مردم عادی مطرح می‌کنند.

انتهای خبر / احسان حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات