در حال بارگذاری
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

زمین‌لرزه بجنورد به ۴ روستا خسارت زد

شماره خبر : 1951 - https://asreatrak.ir/short/VMlRl

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال زمین‌لرزه ۴/۷ ریشتری در بجنورد و روستاهای اطراف ترک‌خوردگی منازل در چهار روستای مهنان، اسدلی، قرباشلو، کلاته نقی گزارش شده است.

غلامرضا شفیق در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بامداد امروز چهار زلزله مرکز خراسان شمالی و روستاهای اطراف را لرزاند.

 وی ادامه داد: زمین‌لرزه‌های ثبت شده به بزرگی ۴/۱ ریشتر، ۴/۷ ریشتر، ۳/۳ ریشتر و ۳/۲ ریشتر بامداد امروز یکم مهرماه در سامانه لرزه‌نگاری به ثبت رسیده است که از ساعت سه و ۲۱ دقیقه بامداد تا ساعت سه ۵۰ دقیقه بامداد به وقوع پیوسته است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه زمین‌لرزه خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشته است، گفت: براین‌اساس هفت نفر در حین خروج از منزل دچار مصدومیت‌هایی شده‌اند که چهار نفر به‌صورت سرپایی مرخص و سه نفر دیگر در حین درمان هستند.

 شفیق خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های حاصله در بجنورد تنها یک ترک‌خوردگی و خسارت در روستاهای مهنان، اسدلی، قرباشلو، کلاته نقی به ثبت رسیده است.

 این مسئول یادآور شد: سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله از همان ابتدا بررسی‌ها را آغاز کرده‌اند و تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

 گفتنی است که بر اساس این گزارش، مختصات جغرافیایی این زمین‌لرزه ۳۷.۳۶ درجه عرض شمالی و ۵۷.۳۱ درجه عرض شرقی بوده است.

 مرکز وقوع این زلزله هشت‌کیلومتری شهر بجنورد خراسان شمالی بوده است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات