در حال بارگذاری
مدیر کل غله خراسان شمالی خبر داد:

رشد ۸۳ درصدی خرید گندم در خراسان شمالی

شماره خبر : 1806 - https://asreatrak.ir/short/VJ5p9

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امسال ۱۸۰ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده شد، گفت: امسال شاهد رشد ۸۳٫۶ درصدی در خرید تضمینی گندم در استان بودیم.

احمد نامور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهارکرد: امسال خراسان شمالی با خرید بیش از ۱۸۰ هزار تن و رشد ۸۳٫۶ درصدی در خرید تضمینی گندم رتبه ۳ کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: گندمکاران سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۹۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده بودند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با اعلام واریز مبلغ ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان به حساب کشاورزان گفت: مانده مطالبات خرید تضمینی گندم استان هم اکنون یک هزار و ۶۱ میلیارد تومان است.
نامور افزود: با واریزی‌های صورت گرفته روز گذشته، طلب کشاورزانی که تا تاریخ ۲۲ تیرماه گندم خود را به مراکز خرید تضمینی گندم استان تحویل داده بودند، تسویه شد.
وی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.
این مسئول ادامه داد: امسال ۱۶ مرکز خرید تضمینی گندم برای تحویل محصول گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم دیم در کشت پاییزه امسال در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است.

نامور اضافه کرد: پیش‌بینی شده بود امسال ۱۵۰هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود اما میزان برداشت بیش از میزان پیش بینی شده بود و هنوز هم مراکز خرید تضمینی گندم در سراسر استان فعال هستند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات