در حال بارگذاری
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رئیس‌جمهور تراز باید دولت اسلامی را محقق کند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: رئیس‌جمهوری تراز انقلاب است که بتواند جامعه‌پردازی کند و مقدمه‌ساز ایجاد تمدن اسلامی، دولت و جامعه اسلامی باشد.

 حجت‌الاسلام حمید رفیعی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه این روزها موضوع انتخابات و جایگزینی رئیس‌جمهور شهید مطرح است، اظهار داشت: شهادت رئیس‌جمهور و پیامی که مقام معظم رهبری در تسلیت فقدان شهید جمهور صادر کردند دارای نکاتی حائز اهمیت است.

 وی ویژگی بارز و مشخص شهید رئیسی را فهم گفتمان امامین انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) با تاسی از حرکت اهل‌بیت (ع) و با تمسک به آیات و روایات، انقلابی را طراحی کردند که مقدمه‌ساز مسئله ظهور و رسیدن به امام باشد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: امام راحل با نگاهی عارفانه و مجتهدانه کار را در حالی آغاز کرد که چندین سال قبل از قیام سال ۱۳۴۲ مقدمه سازی شروع شده بود.

 این مسئول یکی از نکات اساسی گفتمان و قیام امام خمینی (ره) را مسئله قیام برای‌خدا خواند و خاطرنشان کرد: این قیام به‌گونه‌ای بود که باید توسط مردم اتفاق می‌افتاد.

 رفیعی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی گفتمان امام خمینی (ره) را به‌خوبی درک کرده و به باور رسیده بود، افزود: شهید جمهور مسئله خدمت به مردم، مردم مداری و مردم‌محوری را از جنس فهم گفتمان امام خمینی در راه‌اندازی انقلاب در محور امور قرار داد.

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: هر کسی که بخواهد امتداد حرکت شهید جمهور را داشته باشد باید بداند که به‌جای پرداختن به شاخ‌وبرگ و ظواهر اقدامات و فعالیت‌ها باید فهم دقیقی از ریشه‌ها و نگاه‌های گفتمانی امام راحل را داشته باشد.

 وی یادآور شد: بنابراین رئیس‌جمهوری تراز انقلاب است که بتواند جامعه‌پردازی کند و مقدمه‌ساز تمدن اسلامی، دولت و جامعه اسلامی باشد، شاید فرصت هم نداشته باشد؛ اما اگر در این راستا قدم بردارد قطعاً موفق خواهد بود.

 رفیعی ادامه داد: رئیس‌جمهور انتخابی باید به‌دوراز نگاه‌های جناحی و سیاسی که وجود دارد کار را در راستای نگاه گفتمانی و انقلابی پیش ببرد؛ زیرا مقام معظم رهبری نیز از تبعیت و حرکت در این مسیر بیانات زیادی را مطرح کرده‌اند.

 این مسئول بیان داشت: شهید جمهور پیروی و حرکت در مسیر بیانات حضرت آقا را سرلوحه امور قرار داده بود، به‌طوری‌که در خاطرات شهید جمهور نیز وجود دارد که تمام سخنرانی‌ها را گوش می‌کردند و در صورت نبود شرایط متن را فراهم و مطالعه داشتند.

 وی در انتها گفت: توجه به بیانات مقام معظم رهبری توسط شهید جمهور به این دلیل بوده که بتوانند اقدامات و فعالیت‌ها را با نگاه گفتمانی، ریشه‌ای و عمقی تطبیق دهند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات