سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان اعلام کرد:
۲ همت، سهم آب سرانی در سفر هیأت دولت
سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان گفت: در سفر رئیسجمهور و هیأت دولت به خراسانشمالی، ۲ همت اعتبار برای انتقال آب سرانی اختصاص یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، مهدی کرامتی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان ضمن ابراز خوشحالی برای فرصت بوجود آمده برای خدمت در شهرستان شیروان اظهارکرد: انتظار داریم آن چیزی که در ادامه این سفر به تصویب میرسد در فضای اجرا به همدلی و همکاری تبدیل شود تا مردم شاهد این باشند که این سفر چه برکاتی به عمل آورده است.
کرامتی افزود: قطعا کمبودها وجود دارد و با روند عادی به زودی جبران نمیشود، این سفرها فرصتی است که با تزریق اعتبارات قسمتی از آن را جبران کنیم و با بهرهگیری از ظرفیت مردم و بخش خصوصی با روند سریعتری پروژهها را پیش ببریم .
وی ادامه داد: دولت جدید بر این نظر است که نباید وعدهای ناصادق دهیم و بعد از آن نتوانیم به آن جامه عمل بپوشانیم و باید از طریق وفاق ملی همه عوامل برای رفاه حال مردم نقش آفرینی کنند همانند حلقههای یک زنجیر که به ترتیب به دنبال هم آمدهاند و تقدم و تأخر در آن اجرا شده، آن وقت است که انتظار میرود سیستم عملکرد خوبی داشته باشد در غیر این صورت چنین خروجی نخواهد داشت.
سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان در ارتباط با پروژه انتقال آب سرانی افزود: از کنار این پروژه نباید به راحتی گذشت به دلیل اینکه شهرستان شیروان قطب کشاورزی است و ما با تنشهای آبی مواجهه هستیم بنابراین آب اهمیت فراوانی دارد.
وی تاکید: ما نباید فقط به مسئله آب شرب توجه داشته باشیم زیرا سبب تحرکبخشی ویژهای در شهرستان خواهد شد و نه تنها نیاز آب شیروان بلکه نصف شهرستانهای استان را تامین میکند و در زمان کلنگزنی این پروژه، خود این پروژه بالغ بر ۳۳ دهم همت اعتبار داشته و ۲ همت نیز با این سفر به آن تخصیص یافته است.
کرامتی در ارتباط با اینکه چه رویکردی برای شهرستان در نظر دارد، گفت: فارغ از کلیشه گویی، در تمام کشور بر اساس آمایش حرکت نکردیم که اگر اینگونه بود، صنایع آبی را به جایی انتقال میدادیم که آب فراوانی برای آن وجود داشت که همین اشکال باعث محدودیتها شده است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی نیم نگاهی به برنامههای بلندمدت دارم و به دنبال مزیت نسبی، زیرا این شهرستان قطب دامپروری نیز هست بنا دارم در همان چهارچوب حرکت کنم که نیاز به اراده جمعی و همراهسازی دستگاههای اجرایی و تعریف منافع مشترک دارد و بیشتر تمرکز خود را نیز بر پروژههایی خواهم داشت که شروع به احداث شده و نیمه تمام رها شده است. آنچنان که استمرار در پیگیری مهم است و عملیاتی شدن این پروژهها برای من در اولویت قرار دارد.
رئیس شورای تامین شهرستان شیروان در ارتباط با موضوع تخلف اداره راهداری در دیوار چینی که برخلاف قانون بوده است، تصریح کرد: نوع مطالبهگری خبرنگاران رسمی با فعالان اجتماعی متفاوت است ولی هیچ یک از مدیران حق اینکه بخواهند جواب افراد را ندهند و به دنبال شکایت روند را ندارند، در این خصوص با شهردار و مدیر راهداری صحبت به عمل آوردم تا طبق قانون دیوار چینی خود را داشته باشند که نیاز به عقبنشینی دارد و شکایت خود را نیز باز پس بگیرند.
سرپرست فرمانداری شیروان در ارتباط با احداث راه آهن و گذر آن از شهرستان شیروان افزود: در سال ۴۰۰ طی مطالعاتی که صورت گرفت مبلغی به اندازه ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن برآورد شد اما اکنون بعید میدانم که کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد. راه آهن مزایای بسیار زیادی مخصوصا برای شهرستان شیروان دارد تا نیروگاه را با راندمان بهتری اداره کنیم.
وی ادامه داد: اگر خط انتقال سوخت دوم را داشتیم به جای ۲۵۰ مگاوات تولید در نیروگاه، یک هزار و ۵۵۰ مگاوات تولید میکردیم و اگر حمل ریلی نیز در شهرستان وجود داشت این چنین مشکلاتی به وجود نمیآمد.
سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان در پایان با توجه به دغدغه خبرنگاران در خصوص احداث پارک ساحلی و حمایت از روزنامههای استان و دیگر مشکلات خاطر نشان کرد: با جلسات همنشینی با شما خبرنگاران بسیار موافق هستم تا مشکلات را با هم درمیان بگذاریم و راه حل بهتری برای آن پیدا کنیم تا شما اخباری امیدوار کننده به مردم انعکاس دهید.
وی تصریح کرد: همچنین از ظرفیت برنامههای اجتماعی چه داخلی و چه خارجی که عموم مردم از آن استفاده میکنند، برای ارتباط با آنها داشته باشم و در جلسات ما و دیگر ادارهها ما ممیز خبرنگاری نخواهیم داشت و از همهی خبرنگاران رسمی دعوت به عمل میآوریم.
معاون عمرانی فرماندار شهرستان شیروان هم در این نشست در خصوص جادهی اوغاز_باجگیران اظهار داشت: در جریان سفر شهید رئیسی ۱۰۰ میلیارد به آن اختصاص یافت که این جاده به دو قسمت تقسیم میشود که یک مسیر فرا روستایی آن از شیروان به اوغاز و مسیر آن به طول ۱۷ کیلومتر از اوغاز به روستای رباطبادام و مسیر انتقالی که از سمت قوچان به باجگیران است.
سید هادی محمدی ادامه داد: مسیر اول آسفالت شده و مسیر دوم در سنوات گذشته شروع اولیه شده و پیمانکار نیز شروع بکار کرده است به گونهای که در ردیف استانی نیز اعتباری برای آن تخصیص یافته است، اما برای مسیر دوم در روند اخذ ماده ۲۳ آن به مشکل قانونی برخوردیم.
محمدی افزود: عرض جاده فرعی روستایی کم است که در سنوات گذشته با همکاری اداره راهداری ۲۰۰ میلیارد تومان از طرف فرمانداری با پیمانکار قرارداد بستیم که باعث شروع رفع نقاط حادثه خیز از خانلق تا اول مسیر اوغاز شد که امیدواریم جزو مصوبات هیات دولت نیز قرار بگیرد.
معاون عمرانی فرماندار شیروان در ارتباط با جاده شیروان_اسفراین نیز تاکید کرد: حدفاصل تقسیمات کشوری این دو شهر تا قسمت بالادستی روستای اسطرخی است که تراشهبرداری آن اتفاق افتاده است که در آنجا یک پل نیز به ارزش ۹ میلیارد تومان با پیمانکار قبلی پیمان بسته شده بود که انجام شد و به مناقصه رفت. همچنین حدفاصل روستای گلیان به شیروان، مطالعات اولیه آن صورت گرفته ولی برای تخصیص نهایی به مشکل برخورده است.
انتهای خبر/سیده معصومه علوی