در حال بارگذاری
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

امام خمینی همدلی را جایگزین فرهنگ غربی کرد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امام خمینی (ره) فرهنگ شهادت ، ایثار، مواسات و همدلی را جایگزین فرهنگ غربی گذشته کرد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: برای آنکه جایگاه ایران را بعد از انقلاب اسلامی متوجه شویم باید مقایسه‌ای از تمام جهات بین قبل انقلاب و بعد انقلاب انجام دهیم.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی از لحاظ سیاسی کشورهای غربی و به خصوص آمریکا برای ایران تصمیم می‌گرفتند و به عبارت دیگر ایران هیچ استقلالی نداشت .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: درحال حاضر ایران علاوه بر استقلالی که دارد و خود تصمیم می‌گیرد بعضی کشورهای دیگر را هم مستقل بارآورده و افکار مردم جهان را روشن کرده است و درواقع ایران در حال حاضر برای استقلال و زیر بار ظلم نرفتن کشورهای مسلمان جهان الگو شده است.

این مسئول از لحاظ فرهنگی و اجتماعی وضعیت ایران قبل از انقلاب را اینگونه شرح داد که در گذشته سینماها و یا برهنگی که به اجبار توسط آمریکا و غرب به مردم ایران تحمیل می شد و مردم در مقابل این ضد فرهنگ‌ها ایستادگی می کردند. 

وی اضافه کرد: سینماهای قبل از وقوع انقلاب  با فیلم های مستهجن سعی در استحاله فرهنگی داشتند اما در دوران انقلاب اسلامی فرهنگ شهادت ، ایثار، مواسات و همدلی جایگزین فرهنگ غربی گذشته شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عنوان کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی علاوه برمسائل دیگر در حوزه اقتصادی، پیشرفت علم و دانش، توسعه شهرها، مراکز علمی و نظامی رشد قابل توجهی را داشته است‌.

حجت‌الاسلام آسوده نقش امام خمینی(ره)، در این پیشرفت‌ها را بسیار پر رنگ دانست و افزود: درواقع فنداسیون و زیرساخت انقلاب را امام خمینی(ره) طرح ریزی و اسلام را جایگزین کرد و به دنیا نشان داد که حکومت دینی می‌تواند جایگزین حکومت طاغوت شود و از خود یک انقلاب ناب اسلامی و الگویی مناسب برای دنیا ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل به مردم قدرت ایمان و باور پیشرفت داد و امید را در دلها زنده کرد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات