در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه بجنورد:

مناظرات دانشجویی به انتخاب اصلح کمک می‌کند

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: دانشجویان می‌توانند با برگزاری مناظرات، فرصت‌های گفتگو درباره ملاک‌ها و راهبردهای حل مسائل و مشکلات کشور را فراهم کرده و به حضور حداکثری مردم کمک کنند.

محمد شیخ‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در خصوص ملاک انتخاب فرد اصلح اظهار کرد: کسی که برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود باید فرد توانمندی به لحاظ اجرایی باشد و بتواند مسائل و مشکلات کشور را حل کند بنابراین تخصصش در حوزه شناسایی و حل مسائل بسیار مهم است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آینده باید دارای تفکر راهبردی و درستی باشد همچنین اقدام و عمل داشته باشد، در مقابل مشکلات و سختی‌هایی که این مسیر دارد مقاومت کند، خستگی ناپذیر و همت بالایی داشته باشد.

رئیس دانشگاه دولتی بجنورد با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید مردمی باشد، در بین مردم حضور پیدا کند و خودش را خادم مردم بداند، گفت: کاندیدای ریاست جمهوری باید از نیازها و دغدغه‌های جامعه آگاه باشد و برای حل مسائل و نیازهای مردم تلاش کند، آرمان‌ها و اهداف انقلاب را دنبال کند و در حرکت به سمت آرمان‌ها همه ظرفیت‌ها را به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه فرد اصلح در انتخابات باید از منفعت‌های شخصی و حزبی دوری کند و به ظرفیت‌های داخلی اتکا داشته باشد، افزود: این فرد باید روحیه مقاومت و استکبار ستیزی داشته و در برابر فشارهای دشمن مقاومت کند و به طور کلی یک انسان ساده زیست، دور از اشرافی گری، امانت دار و پاک دامن باشد.

رئیس دانشگاه بجنورد در پاسخ به این سئوال که چگونه در انتخاب فرد اصلح دچار اشتباه نشویم، گفت: ابتدا باید سطح شناخت و آگاهی خود را از افراد و کاندیداها بالا برد، فضای مناظراتی و انتخاباتی که در کشور صورت گرفته این فرصت را فراهم کرده که ما بتوانیم با دیدگاه‌ها، برنامه و کارنامه کاندیداهای مختلف آشنا شویم.

وی افزود: راهکار دیگر شناخت فرد اصلح این است که ببینیم، دشمنان از چه کاندیدایی حمایت می‌کنند یا تلاش می‌کنند چه کاندیدایی را تخریب کنند.

شیخ زاده با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی این حق برای همه مردم به رسمیت شمرده شده است که خودشان مسئولین نظام را انتخاب کنند، گفت: حتی در بحث جایگاه رهبری که مجلس خبرگان رهبری تصمیم گیرنده است، مردم به طور غیرمستقیم مشارکت دارند.

شیخ زاده گفت: در سایر انتخاب‌ها هم، چه در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه در بحث ریاست جمهوری و حتی شوراهای شهر و روستا به نوعی مردم در انتخابات شرکت و این افراد را انتخاب می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه رای دادن یک نوع تکلیف به شمار می‌آید، اضافه کرد: با توجه به اثرگذاری که انتخاب این افراد و تصمیم گیری‌های آنان در سطح کلان برای آحاد مردم دارد، شرکت در انتخابات به نوعی تکلیف است که ما در انتخاب فرد مناسب دقت نظر داشته باشیم و هدایت کشور را به انسانهای توانمند، کارآمد، متعهد و متخصص بسپریم.

رئیس دانشگاه بجنورد در پاسخ به این سئوال که جامعه دانشگاهی چگونه می‌تواند بر انتخابات اثر گذار باشد، گفت: دانشگاه و دانشجویان نیز در کنار سایر اقشار برای حضور حداکثری مردم در انتخابات اثرگذار هستند، اساتید دانشگاه با توجه به جایگاهی که در بین مردم دارند همینطور دانشجویان در تغییر و تبیین افکار عمومی در بحث و بررسی دیدگاه‌های مختلفی که کاندیداها دارند نقش آفرین هستند.

وی در مورد نقش‌آفرینی دانشجویان در جامعه بیان کرد: جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان در تبیین وضعیت کشور اثرگذار هستند، این قشر می‌تواند با برگزاری مناظره‌ها، فرصت‌های گفتگو راجع به ملاک‌ها و راهبردهایی که باید برای حل مسائل و مشکلات کشور دنبال شود، به حضور حداکثری مردم کمک کنند، مردم را تشویق کنند که هم در انتخابات شرکت کنند و هم فرد مناسبی را برای ریاست جمهوری آینده انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه بجنورد با بیان اینکه، حضور کمرنگ مردم در انتخابات باعث کمتر شدن پشتوانه مردمی نظام می‌شود، خاطرنشان کرد: فردی که رئیس‌جمهور می‌شود با پشتوانه و همراهی کمی از مردم برخوردار خواهد بود و پیشبردی در اهداف و برنامه‌هایش نخواهد داشت و این باعث کاهش انگیزه در خدمت می‌شود و کشور به تزلزل میفتد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات