در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

خدمات‌رسانی به مادران باردار در ۵۰۰ مرکز خراسان‌شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ مرکز بهداشتی در استان از مرکز استان تا نقطه صفر مرزی خدمات بهداشتی را به مادران باردار و فرزندان ارائه می‌کنند.

 به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جواد شاهین فر با بیان اینکه ۲۵ درصد از سلامت مردم مستقیم به دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۷۵ درصد به سایر دستگاه‌ها باز می‌گردد، اظهار داشت: در بخش تکالیف دانشگاه‌های علوم پزشکی، اکنون ۲۶ قرارگاه جوانی جمعیت، تشکیل و ۱۶۵ مصوبه تصویب شده است که ۸۱ درصد مصوبات اجرایی شده است.

 وی با بیان اینکه رشد جمعیت برای اولین‌بار در طی ۹ سال اخیر در استان مثبت بوده است، اعلام کرد: باتوجه‌به آمار مادران باردار پیش‌بینی می‌کنیم افزایش و رشد جمعیت را در آینده نیز تجربه خواهیم کرد.

 شاهین فر با اشاره به خدمات ارائه شده در خصوص جوانی جمعیت، عنوان کرد: ۵۰۰ مرکز بهداشتی در استان از مرکز استان تا نقطه صفر مرزی خدمات بهداشتی را به مادران باردار و فرزندان ارائه می‌کنند و این خدمات در سه بخش قبل، حین و پس از بارداری انجام می‌شود.

 این مسئول مرکز تخصصی پریناتولوژی بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد نیز با حضور دو متخصص زنان خدمات درمانی موردنیاز را به مادران باردار ارائه می‌کند.

 وی همچنین از خدمات درمان ناباروری سطح دو و سه در بجنورد نیز سخن گفت و اعلام کرد: مرکز سطح ۲ ناباروری در شیروان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

 شاهین فر با بیان اینکه خدمات درمان ناباروری سطح سه در بیمارستان بنت‌الهدی با پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای ارائه می‌شود، عنوان کرد: از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون ۷۰ مورد IVF انجام شده که ۱۶ مورد آن منتج به بارداری شده و ۶ مورد از این تعداد تولد فرزند داشته‌اند و بقیه منتظر تولد فرزند هستند که دو مورد از آن‌ها دوقلویی است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: این مرکز مجهز به دستگاه‌های پیشرفته درمان ناباروری است و به‌تازگی دستگاه سونوگرافی پیش رفته‌ای نیز برای تشخیص بادقت و کیفیت بالا خریداری شده که می‌تواند در حوزه تخصصی زنان بسیار مؤثر باشد.

 شاهین فر همچنین خاطرنشان کرد: امسال یک متخصص زنان برای دریافت فوق‌تخصص درمان ناباوری اعزام شده و در ۱۵ ماه آینده با برگشت این پزشک، مرکز درمان ناباروری با دو پزشک فوق‌تخصص، خدمات شایسته‌ای را به مراجعان و زوج‌های نابارور ارائه می‌کند.

 وی مرکز نفس را از اقدامات نوآورانه حوزه سلامت در خصوص جوانی جمعیت ذکر و بیان کرد: این مرکز بهمن سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و از زمان راه‌اندازی تاکنون ۱۲۰ جنین را با انصراف مادران از سقط‌جنین عمدی نجات داده است.

این مسئول ادامه داد: مرکز نفس با وجود متخصص زنان، ماما، کارشناسان به‌صورت همه ورزه فعال است و به مادرانی که حتی افکرا سقط‌جنین دارند حمایت‌های تخصصی و عمومی می‌دهد.

 وی کلنگ‌زنی بیمارستان تخصصی مادر و کودک، راه‌اندازی درمان سطح ۳ ناباروری و مرکز نفس را از جمله سرمایه‌گذاری‌های مهم دانشگاه در راستای سیاست‌های جمعیت ذکر کرد.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات