در حال بارگذاری
مدیرعامل مرغداری خراسان شمالی خبر داد:

جوجه‌ریزی یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهانه

شماره خبر : 2140 - https://asreatrak.ir/short/ernl2

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و مرغداری استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی طبق روال در حال انجام است، گفت: به‌صورت ماهانه تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود.

علی کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی « عصر اترک » دررابطه‌با وضعیت مرغ در بازار توضیح داد: جوجه‌ریزی طبق روال در حال انجام است و شرایط مرغ در بازار به‌صورت نوسانی است.


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و مرغداری استان خراسان شمالی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه گاهی اوقات جوجه‌ریزی در مرغداری در یک‌زمان انجام می‌شود و جوجه زیاد است، گاهی نیز با اختلاف فاصله باعث کمبود موقت در بازار می‌شود.

این مسئول گفت: هیچ‌گونه کمبود مرغی در استان خراسان شمالی نداریم، جوجه‌ریزی به‌صورت معمول در حال انجام است و هیچ‌گونه مشکلی نیست.

  وی دررابطه‌با ابتلای جوجه‌ها به بیماری و ازبین‌رفتن آنها توضیح داد: قطعاً در هر کاری تلفات نیز وجود دارد؛ اما آن‌گونه که بخواهیم کاهش مرغ در بازار را به این تلفات مرتبط بدانیم نیست.

  کریمی گفت: در استان خراسان شمالی تعداد ۷۰ مرغداری هستند که فعالیت دارند و به‌صورت ماهانه تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود.

  این مسئول ابراز داشت: با درنظرگرفتن تولید با ظرفیت کامل نه‌تنها کمبود مرغی در بازار وجود نخواهد داشت؛ بلکه در بسیاری از مواقع صادرات نیز به خارج از استان انجام می‌شود.

  وی گفت: همچنین به همین ترتیب در صورت مواجه با کاهش تولید از خارج استان واردات انجام می‌شود که تعادل در بازار حفظ شود.

گفتنی است خراسان شمالی معمولاً جزو استان‌هایی بوده که در سال‌های اخیر تقریباً مرغ را در قالب مصرف‌کننده از استان‌های هم جوار تأمین می‌کرده این در حالی است که طی سال‌های اخیر در این زمینه توسعه چشمگیری پیدا کرده و امروزه با فعالیت حدود ۸۰ مرغداری فعال نه‌تنها تولید استان را دارد؛ بلکه در شرایط افزایش تولید به خارج از استان نیز صادرات انجام می‌شود.
 

 مشکل عدیده‌ای که بارها گریبان بازار مرغ استان را گرفته است، تفاوت قیمت مرغ در خراسان شمالی با استان‌های هم‌جوار بوده به‌طوری‌که پایین‌بودن قیمت مرغ در استان این شرایط را فراهم می‌کند تا این محصول به‌صورت غیرقانونی برای فروش باقیمت بالاتر به خارج از استان ارسال شود.


 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات