در حال بارگذاری
دکترای مطالعات آمریکا و روابط بین‌الملل عنوان کرد:

جلب آرای غرب‌گرایان با تأکید بر توافق

یک دکترای مطالعات آمریکا، روابط بین‌الملل، سیاست و دیپلماسی عمومی گفت: مسعود پزشکیان برای جلب آرای کسانی که در حوزه توافق با غرب نگرانی دارند، این بحث را مطرح و پیوسته روی آن تأکید می‌کند.

 جواد اصغری راد در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی «پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک» اظهار داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که از ۲۰۰ سال گذشته، برخی از ایرانیان تحت عنوان روشنفکران با غرب ارتباط داشتند و یک شبکه‌ای از افراد تشکیل دادند که مراودات با غرب را برای پیشرفت ایران و منافع شخصی خودشان دنبال می‌کردند.

 این دکترای مطالعات آمریکا، روابط بین‌الملل، سیاست و دیپلماسی عمومی اضافه کرد: این در حالی است که با ملی کردن صنعت نفت و تعامل با انگلیس برای مقابله با سلطه این کشور بر منابع ایران، رویکرد کلی متفکران و مسئولان دلسوز ایرانی این شد که باید از این رابطه سلطه‌جویانه فاصله بگیریم.

 اصغری راد خاطرنشان کرد: به همین دلیل بود که انقلاب اسلامی ایجاد شد، البته رابطه گرفته از کشورهای سلطه‌گر به معنای قطع روابط نبود؛ بلکه به‌عنوان معاهده عزتمند در شأن جامعه ایرانی بود.

 وی یادآور شد: این در حالی است که در ایم میان جریان غرب‌گرا که چشم امید به تمدن غرب دارند احساس ضعف و آسیب‌دیدن منافع کردند چراکه متضرر تحریم اصلی این افراد بودند، زیرا حتی به لحاظ فکری بنیه اصلی جریان غرب‌گرا در کشور از کشورهای امریکایی نشأت می‌گرفت.

 این دکترای مطالعات آمریکا، روابط بین‌الملل، سیاست، دیپلماسی عمومی خراسان شمالی ابراز داشت: بعد از انقلاب، تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای علی‌رغم برجامی که امضا و مذاکراتی که انجام شد، علیه کشور صورت گرفت و کار به جایی رسید که ملت ایران دیدند طرف مقابل که امریکا و کشورهای اروپایی بودند صداقت و وفای به عهد را نداشتند.

 اصغری راد یادآور شد: براین‌اساس تصمیم گرفتند به راه‌های دیگری فکر کنند و به ارتباط با بقیه کشورها و توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی غیر از جهان غرب بیندیشند تا اهرم و منفذی برای جلوگیری از رکود در امورات کشور باشد.

 وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی در مسیر ارتباط با سایر کشورها یک مجاهدت عظیمی کرد، اضافه کرد: تعامل با چین، روسیه، کشورهای همسایه و دیپلماسی بین‌المللی باعث افزایش سبد درآمدهای بین‌المللی شد.

 اصغری راد تاکید کرد: جریان غرب‌گرا در این شرایط احساس خفگان و در قفس ماندن دارند که آقای پزشکیان عنوان می‌کند، زیرا به‌راحتی نمی‌توانند به اروپا سفر کنند و محدودیت‌های زیادی برای آنها ایجاد شده که طبیعتاً اینها یک بدنه اجتماعی در سطح جامعه برای خود فراهم کردند و آنها از این قطع ارتباط احساس ناراحتی دارند.

 وی با اشاره به اینکه آقای پزشکیان قطع ارتباط با آمریکا و اروپا را به قفس تعبیر می‌کند، گفت: زیرا این مجموعه غرب‌گرا، دنیا و پیشرفت را از منظر آمریکا و اروپا می‌بینند، بنابراین به آنها حق می‌دهیم که احساس خفگی کنند.

 این دکترای مطالعات آمریکا، روابط بین‌الملل، سیاست و دیپلماسی عمومی ادامه داد: منظور آقای پزشکیان از روابط با غرب و آوردن کارشناس غربی قطعاً کارشناس اروپایی و امریکایی است که می‌خواهد توسعه را به پشتوانه آنها ایجاد کند.

 اصغری راد با اشاره به اینکه اگر مردم ما تاریخ را ورق بزنند قابل‌مشاهده است، ابراز داشت: عوامل غرب‌گرا برنامه‌ای جز تعامل با غرب و کوتاه‌آمدن ندارند و توافقات هسته‌ای و پذیرش FATF را راه‌حل تمام مشکلات می‌دانند.

 وی گفت: این در حالی است که پذیرش FATF یعنی ما هیچ تعاملی با کشورهای غیرآمریکایی بدون اجازه امریکا نداشته باشیم و عقل حکم می‌کند که ملت ایران، باید به شکوه برسد و ما نباید این موضوع را بپذیریم که دور ما قفس بکشند.

 

 انتهای خبر/ یزدانی

0 نظر

ارسال نظرات