در حال بارگذاری
سرپرست شهرداری شیروان:

بلوار دفاع مقدس زیر بار ترافیک رفت

شماره خبر : 2091 - https://asreatrak.ir/short/NBdR3

بلوار دفاع مقدس شهر شیروان پس از ۲۰ سال به همت شهرداری و شورای شهر با اعتبار ۷۲۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» یونس حاجی‌زاده در آئین افتتاح بلوار دفاع مقدس ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در طی ۶ ماهه نخست سال جاری قریب بر ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی شهرداری شیروان در حوزه‌های مختلف اعم از تملک‌ها، برداشتن بن بست‌ها و بازگشایی‌های مورد نیاز هزینه شده است.

حاجی‌زاده در ارتباط با بازگشایی بلوار دفاع مقدس افزود: بزرگراه دفاع مقدس بعد از ۲۰ سال که مسدود بود با روی کار آمدن چندین شهردار نیز بازگشایی نشده بود به عمل رسید که بتواند بار ترافیکی محور مرکزی را کاهش دهد و نقاط حادثه‌خیز ما به حداقل ممکن برسد.

سرپرست شهرداری تاکید کرد: در طی ۶ ماه نخست سال جاری در شمال شیروان قریب بر ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده، منطقه‌ی بسیجیان به طور کامل آسفالت و پارکی نیز در عرض سه ماه افتتاح گشت که فاز دوم آن نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: نگاه ما، نگاه توسعه همه جانبه در شیروان است و به یک منطقه‌ خاص نیست، اگر در شمال شیروان ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده در مقابل، ضلع جنوبی شهرستان شیروان نیز هزینه‌های داخلی‌ صورت گرفته است.

حاجی‌زاده در خصوص برخی از عملکردهای شهرداری افزود: غرفه‌های تجاری_خدماتی در پارکینگ اول شیرکوه آماده بهره‌برداری، افتتاح دیوار حائل شیرکوه، رفع نقطه‌ حادثه‌خیز مسیر چلو به شیرکوه، آماده‌سازی پیاده‌رو مسیر شیرکوه به خیابان سعدی و کاشانی، سوار کردن پل یک کلام بر عرض رودخانه و بهره‌برداری خانه فرهنگ که معطل مانده بود از جمله اقدامات صورت گرفته است که تلاش می‌کنیم مسیر خدمت را قوی‌تر از قبل برداریم.

سرپرست شهرداری شیروان در ارتباط با حوزه آسفالت شهری نیز گفت: با به کارگیری سه پیمانکار همزمان قریب بر ۲۵ هزار تن آسفالت بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر و خیابان‌های شیروان صورت گرفته است که نوید اتفاقات خوبی است.

وی ادامه داد: بعد از آئین افتاحییه بلوار دفاع مقدس، پروژه بازگشایی ۱.۵ کیلومتری شهید رئیسی را خواهیم داشت که امیدواریم در دهه فجر افتتاح کنیم و وارد چرخه ترافیکی شهر شود.

حاجی‌زاده در ارتباط با حوزه فضای سبز شهری تصریح کرد: پارکی در کوی وحدت با مساحت ۳ هزار مترمربع و همچنین در شهرک امام خمینی (ره) با مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در انتظار اخذ پیمانکار و پیش بینی اعتبار ۷.۵ میلیاردی برای آماده سازی فاز دوم صورت گرفته است.

سرپرست شهرداری شیروان در خصوص حوزه حمل و نقل ادامه داد: قریب بر ۳۸ میلیارد تومان ۶ عدد میدل باس خریداری شده که سه عدد آن آماده‌ی تحویل است که ظرف دو هفته آینده تحویل خواهد شد.

وی افزود: در حوزه عمرانی خرید بیل مکانیکی چرخ‌دار و دستگاه بلوکه‌زنی نیز انجام شده است که در حوزه خدماتی نیز دو عدد ماشین بنز ۱۰ تنی و یک ماشین پیشرفته آتش‌نشانی نیز برای خدمات بهتر خریداری شده است.

سرپرست شهرداری شیروان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته، اتفاقات بهتری رقم خواهد خورد و خواهش بنده از مسئولین بالا رتبه این است که توجه ویژه‌ای به بحث اعتبار روشنایی بلوار دفاع مقدس از چهار راه فلسطین تا شهر خانلق را داشته باشند.

 رئیس شورای شهر اسلامی شهر شیروان نیز در آئین افتتاح بلوار دفاع مقدس اظهار داشت: افتخاری برای ما است که بلوار دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس، بعد از ۲۰ سال بازگشایی می‌شود.

عقیل آریان‌فرد با تشکر از فرماندار و کمیته تطبیق در اجرای سیاست‌گذاری‌های شورای شهر افزود: هنوز در شهرداری‌های کل کشور، راندمان کاری یا سیاست‌گذاری آنچنانی وجود ندارد که درآمدی پایدار داشته باشد لذا ما مجبور به فروش بعضی از املاک هستیم تا بتوانیم هزینه‌هایی در ارتباط با عملکردها به خصوص بازگشایی جاده‌ای که سبب رونق ساخت و ساز منطقه‌ای می‌شود، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیروان، رونق برخی مناطق کم‌ برخوردار مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر در ارتباط با هزینه‌های مربوط به بلوار دفاع مقدس ادامه داد: ۷۵ میلیارد تومان هزینه‌ای است که برای بازگشایی این بلوار به خرج رسیده در حالی که بودجه پیش‌بینی شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: ماهانه ۴۰۰ میلیون تومان خسارت تاخیر تعدیه به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنیم و بیش از ۹۰ درصد وسایل حمل و نقل ما فرسوده بوده که نیاز به مولدسازی دارند که همه‌ی این موارد با همکاری فرماندار و کمیته تطبیق در خصوص فروش زمین‌هایی و تامین هزینه‌های آن صورت گرفت.

 آریان‌فرد در ارتباط با روی کار آمدن یونس حاجی‌زاده گفت: با انتصاب وی به عنوان سرپرست شهرداری، تمامی سیاست‌گذاری‌های اعضای شورای شهر شیروان به اجرا درآمد که اکنون نیز شاهد افتتاح بلوار دفاع مقدس بعد از ۲۰ سال هستیم.

وی ادامه داد: در ادامه عملکردهای شهری، منطقه‌ی بسیجیان تماما آسفالت شده، بلوار شهید رئیسی از پل حکیم به کمربندی خاتم‌الانبیاء متصل شده است.

رئیس شورای شهر شیروان تصریح کرد: نگاه اعضای شورای شهر از ابتدای دوره به رونق انداختن محلات کم برخوردار بوده است به گونه‌ای که با افزایش ساخت و ساز و ایجاد حجم ترافیکی سبب رونق می‌شود.


آریان‌فرد در ارتباط با بسته‌های تشویقی شهرداری به محلات کم برخوردار افزود: تا ۱۰۰ درصد عوارض مناطق کم برخوردار به صورت رایگان شده است.

وی ادامه داد: فاصله‌ی منطقه شهرک ولیعصر(عج) با خیابان میلانی‌زاده ۱۵ متر است اما رونق و ارزش زمین‌های میلانی‌زاده، ۱۵ برابر شهرک ولیعصر(عج) است چون در آن منطقه رونق ساخت و ساز بوده است و این سبب رونق اقتصادی و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود.

انتهای خبر/ حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات