در حال بارگذاری
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن همکاری نمی‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با انتقاد از همکاری‌نکردن بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات مسکن گفت: این رویه موجب خواهد شد که اجرای این طرح در استان متوقف و تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، علی میرکریمی در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان، تا ۲۰ روز قبل ساخت ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی (در قالب‌های انبوه‌سازی، گروه ساخت، خود مالک، بافت فرسوده و مسکن روستایی و شهری بنیاد مسکن) در حال اجرا بود.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان تعداد واحدهای مسکونی در دست‌ساخت به ۲۸ هزار و ۲۲۵ واحد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با انتقاد از همکاری‌نکردن بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به طرح جهش تولید مسکن در استان تصریح کرد: این رویه موجب خواهد شد که اجرای این طرح در استان متوقف و تعطیل شود.

میرکریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات به طرح مسکن برکت در شهر بجنورد متوقف شده است که در صورت پرداخت‌نشدن به‌موقع تسهیلات به این طرح قطعاً در تکمیل آن و پاسخگویی به ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح دچار مشکل خواهیم شد.

در این جلسه، عیسی رحیم‌زاده کارشناس مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز به تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان در تیرماه سال ۱۴۰۲ نیز اشاره و اظهار کرد: در این راستا، تعداد مشاوران املاک فعال در استان شناسایی شدند.

وی گفت: در استان یک هزار و ۸۸۹ مشاور املاک در استان شناسایی شدند که طی سال گذشته ۷۳۳ مورد بازدید از عملکرد آنها انجام شد.

کارشناس مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در استان، طی سال گذشته ۳۳ مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شدند همچنین ۱۴ مشاور املاک متخلف نیز پلمب و به پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم شدند.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: تیم گشت نظارت بر ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مسکن در استان باید تقویت شدند که در این زمینه باید نهادهای تعزیرات حکومتی، صمت، بسیج اصناف و اتاق اصناف استان همکاری کنند.

در این جلسه، محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی خواستار شد: اداره کل راه و شهرسازی استان نرخ کارشناسی اجاره‌بهای مسکن در استان برای سال جاری را ارزیابی و ضریب پیشنهادی برای افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در استان را مشخص کند تا به پایتخت، ارائه و تصمیم نهایی به استان ابلاغ شود.

علاوه بر این، حسین‌نژاد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان از سوی بانک‌های عامل سرعت عمل داده شود که در حال حاضر با نارضایتی مستأجران استان مواجه هستیم.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات