در حال بارگذاری
یادداشت؛

انتخابات، سنگ محک ملت

انتخابات در واقع سنگ محک ملت است زیرا همواره اتحاد نشانه قدرت و توانمندی است اما حرکت‌های انفرادی و غیرمنسجم از ایران، کشوری ضعیف و شکست‌خورده خواهد ساخت که هیچ ایرانی راضی به آن نخواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، مریم ریحانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در یادداشتی نوشت: انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در حالی فرا رسید که هنوز غم از دست دادن رئیس جمهور مردمی و عزیزمان را باور نکرده‌ایم و جای خالی او را نپذیرفته‌ایم و همچنان عزادار عزیز ملت هستیم.


آیت‌الله رئیسی تنها رئیس جمهور ادوار اخیر بود که فقط یک دوره رئیس جمهور شد آنهم نه چهارسال کامل بلکه یک دوره ناقص ریاست جمهوری که در همین سه سال، چرخ بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع راکد را به گردش درآورده و امید را به دل کارگران از اشتغال جا مانده میهمان کرد و با تلاش شبانه روزه زیرساخت‌ها را برای رفاه عمومی و بهبود وضع معیشتی دهک‌های پایین جامعه فراهم کرد و اگر سبک و روش کشور داری وی ادامه یابد قطعا تورم مهار شده و اوضاع اقتصادی بهبود خواهد یافت.


اکنون که عزادار از دست دادن این مرد بزرگ هستیم و به فرمایش پیامبر اسلام(ص) همانطور که مردم حقی بر گردن حاکم دارند حاکم نیز حقی بر گردن مردم جامعه دارد و حقی که بر گردن ماست در درجه اول شرکت در انتخابات پیش‌رو و در درجه دوم، انتخاب فردی اصلح برای ریاست جمهوری است.


انتخاب فرد اصلح با تحقیق در کارنامه اجرایی و عملکرد گذشته نامزدها، بررسی برنامه‌های راهبردی و پیگیری سخنرانی‌ها و مناظرات تلویزیون میسر خواهد بود که لازم است افراد مشمول و به‌ویژه جوانان با دید باز کاندیدای مدنظر خود را برگزیده و رای دهند.


اگرچه که اقدامات شهید جمهور عزیز سطح توقعات را از رئیس جمهور آینده بالا برد اما انتخاب فردی شایسته از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده وظیفه‌ای ملی است که هر ایرانی واجد شرایط رای دهی لازم است در انتخابات شرکت پرشور داشته و فرد اصلح را جانشین خادم‌الرضا برگزیند.


در وضعیت موجود جهان امروز که تمام نگاه‌ها به سمت ایران و دیپلماسی و شیوه سیاست‌گذاری خارجه و داخلی آن است، حضور هر ایران پای صندوق‌های رای، نه تنها وظیفه وطن‌دوستانه آن است بلکه وظیفه وجدانی او نیز به شمار می‌آید چرا که اگر نیروهای خارجی نظام و حکومت را یکه و بی‌کس ببینند قطعا نقشه‌های شومی برای نابودی ایران عزیز خواهند کشید و دیگر آن زمان پشیمانی سودی نخواهد داشت.


مسلما هیچ یک از ما به افراد غریبه اجازه نمی‌دهیم نوع لباس یا حتی رنگ آن را انتخاب کند، پس چگونه است که درباره انتخاب رئیس جمهور منفعل و بی‌اعتنا می‌شویم و به دیگران اجازه می‌دهیم موثرترین فرد جامعه را مطابق سلیقه خویش برگزیند؟  


اینکه مسائل و مشکلاتی در جامعه و بعضا برخی سیاست‌ها وجود دارد هیچ بحثی نیست اما راه رفع آنها و یا اعتراض به موانع رای ندادن نیست بلکه با انتخاب درست و بالا بردن فردی که اصلح است بهترین راه رساندن صدای اعتراض است.


آینده چهار ساله کشور در گرو انتخابات پیش روست، پس شایسته است هرچه باشکوه‌تر در این امر مهم مشارکت کرده و برترین را به‌عنوان نماینده ملت ایران به جوامع بین‌المللی معرفی کنیم.


اهمیت این انتخابات از هر دوره‌ای بیشتر است چرا که ایالت متحده آمریکا نیز انتخابات مهمی در پیش داشته و لازم است فردی آگاه، رئیس جمهور ایران شود که ثبات و تعادل را در منطقه حفظ کند.


در کلام خلاصه به فرمایش رهبر فرزانه‌مان، انتخابات پرشور کشور را بیمه می‌کند و انتخابات در واقع سنگ محک ملت است زیرا همواره اتحاد نشانه قدرت و توانمندی است اما حرکت‌های انفرادی و غیرمنسجم از ایران، کشوری ضعیف و شکست‌خورده خواهد ساخت که هیچ ایرانی راضی به آن نخواهد بود بلکه تمام هم‌وطنان، پیروزی و اقتدار را پسندیده و افزایش اعتبار را در جوامع بین‌المللی خواهان هستند.


حضور پای صندوق‌های رای به دور از هرگونه تفکر جناحی، حزبی و سیاسی نشانه علاقه مردم به اقتدار کشور عزیزشان است که برای سرنوشت خود و مملکتشان ارزش قائل هستند و برای بهبود و ارتقاء سطح قدرت خود تلاش می‌کنند. حال برخی با انتخاب درست و برخی با خدمت درست‌تر در هر صورت وظیفه‌ای است بر گردن هر هم‌وطن که برای استقلال و اقتدار میهنش کوشش کند.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات