در حال بارگذاری
مسئول راهیان‌نور سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی اعلام کرد:

اعزام هزار و 500 زائر به مرقد امام

مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: همزمان با برپایی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی یک هزار و ۵۰۰ زائر از شهرستان‌های استان به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از ایکنا، حسنعلی حاجتی  اظهارکرد: همزمان با برپایی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی یک هزار و ۵۰۰ زائر  و ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی از شهرستان‌های استان با استفاده از ظرفیت ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران برخی از شهرستان‌ها همانند گرمه و جاجرم صبح ۱۲ خردادماه حرکت کرده و یک شب به زیارت قم و جمکران می‌‎روند و سپس در مراسم ارتحال شرکت می‌کنند و برخی زائران نیز ابتدا در مراسم محوری حاضر می‌شوند و عصر همان روز پس از حضور در مراسم محوری عزاداری در مسير برگشت به زيارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران نيز می‌روند.

حاجتی با اشاره به اینکه این سفر از بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه انجام می‌شود، گفت: در طول انجام این سفر زیارتی اکیپ‌های ویژه‌ای از پلیس راه، جمعیت هلال احمر، علوم پزشکی، ستاد مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی کاروان‌ها را طی مسیر رفت و برگشت همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای اعزام زائران به مرقد امام راحل در همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج انجام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل مسافربری استان فرسوده بوده و در سراسر کشور در همین تاریخ ها اعزام صورت می‌گیرد به همین منظور طی سال جاری تعداد زائران اعزامی کاهش می‌یابد.

مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی با تأکید بر اینکه اعزام زائران بزرگترین رزمایش حفظ و انسجام وحدت ملی محسوب می‌شود، گفت: سال گذشته پس از شش سال وقفه به دلیل تقارن مراسم ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان و همچنین ایام شیوع ویروس کرونا، اعزام زائر از استان انجام ‌شد که در نهایت دو هزار نفر به این مهم اعزام شدند.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات