در حال بارگذاری
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش‌وپرورش استان:

۴ دانش‌آموز خراسان‌شمالی در جشنواره کتابخوانی مقام آوردند

شماره خبر : 1421 - https://asreatrak.ir/short/Vd0om

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ۴ مقام کشوری توسط دانش‌آموزان دختر خراسان شمالی در جشنواره ملی کتابخوانی «کتاب نوش» کسب شد.


امید ایزانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: جشنواره کتاب نوش از اواخر آبان ۱۴۰۲ فراخوان شده و تمام دانش‌آموزان سراسر کشور می‌توانستند به‌صورت آنلاین وارد سایت کتاب نوش شوند، کتاب تهیه کنند و در فعالیت‌هایی که بر اساس این کتاب‌ها طراحی شده است شرکت کنند، به کنش گری فعال بپردازند و امتیاز کسب کنند.  

ایزانلو افزود: دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بعد از کسب حدنصاب امتیاز در سایت کتاب نوش، به‌صورت مستقیم به مرحله کشوری راه پیدا می‌کردند که اختتامیه ملی ویژه دختران از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ و اختتامیه ملی ویژه پسران از ۲۳ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در سایت جشنواره کتاب نوش ثبت‌نام کردند، ادامه داد: ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان خراسان‌شمالی نیز در این رویداد شرکت کردند که ۸ نفر از دانش‌آموزان دختر و ۳ نفر از دانش‌آموزان پسر خراسان شمالی امتیاز لازم جهت حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.  

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: ۴ نفر از دختران موفق به حضور در این رویداد ملی کتاب‌خوانی به میزبانی شهرکرد شدند.  

ایزانلو اضافه کرد: دانش‌آموزان دختر طی سه روز به‌صورت گروهی با گروه‌های سایر استان‌ها به رقابت و اجرای چالش‌های کتاب‌خوانی در اپلیکیشن کتاب نوش و پیام‌رسان ویراستی پرداختند.  

وی جواب دادن به سوالات کتاب‌های جشنواره، تولید کتاب صوتی از ترجمه کل قرآن کریم، ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن ویراستی به نام یار دوازدهم و اقدام برای تولید محتوای مجازی در این صفحه از مهمترین چالش‌های این رویداد جذاب کتابخوانی برشمرد.  


رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش‌وپرورش استان گفت: تمام دانش‌آموزان حاضر در اختتامیه عنوان رتبه اول کشوری را کسب کردند که نازنین نرگس کاویانی و نازنین زهرا منصوری از مانه و سملقان، آوا هامون نورد از جاجرم و زهرا محمدی از اسفراین موفق به کسب این افتخار شدند.

 
ایزانلو خاطرنشان کرد: ابوالفضل عقیقی و حسین جعفری از خراسان شمالی نیز در بخش پسران به این رویداد کتاب‌خوانی ملی راه یافتند که از ۲۳ الی ۲۶ مردادماه در شهرکرد حضور پیدا خواهند کرد.  

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات