در حال بارگذاری
کارشناس مسئول کتاب‌درسی خراسان شمالی:

۲۸ هزار دانش‌آموز برای ثبت کتاب اقدام نکردند

شماره خبر : 1514 - https://asreatrak.ir/short/4xJJd

کارشناس مسئول توزیع کتاب‌درسی آموزش پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۹۷ هزار دانش‌آموز شده است، گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار و ۳۸۲ دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب‌هایشان را انجام داده‌اند.

یعقوب افشین در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بر اساس ثبت سفارش کتاب‌های انجام شده تاکنون ۲۸ هزار و ۶۱۸ دانش‌آموز در خراسان شمالی نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام نکرده‌اند.

 وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۱۱ هزار و ۱۷۵ کلاس‌اولی شده که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۵۳ نفر ثبت سفارش کتابشان را انجام داده‌اند.

 کارشناس مسئول توزیع کتاب‌درسی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مقاطع متوسطه اول از ۴۸ هزار و ۳۸۵ نفر، تعداد ۳۷ هزار و ۵۲۴ نفر ثبت سفارش کتاب کردند، گفت: همچنین در مقاطع متوسطه دوم از پیش‌بینی ثبت‌نام ۲۰ هزار و ۹۵۷ نفر ۱۴ هزار و ۴۸۵ ثبت سفارش کتابشان را نهایی کرده‌اند.

 این مسئول با بیان اینکه بیشترین تأخیر ثبت‌نام‌ها در متوسطه اول است، گفت: عده‌ای از دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز نتیجه آن نیامده و بلاتکلیف مانده‌اند و گروهی نیز براثر مهاجرت و یا ترک تحصیل از ثبت سفارش کتاب جامانده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه سامانه ثبت سفارش کتاب تا انتهای شهریور باز است، توضیح داد: اگر ثبت سفارش به‌موقع انجام نشود کتاب‌ها بر اساس آمار ثبت شده وارد استان می‌شود و ممکن است کتاب‌ها دیرتر به دست دانش‌آموزان برسد.

 افشین به کمبود فضای آموزشی در مرکز خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه بسیاری از والدین اصرار بر ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس خاص و مرکز شهر دارند، به دلیل ترافیک بالای ثبت‌نام دانش‌آموزان دیرتر از موعد مشخص شده انجام می‌گیرد که باعث کندشدن روند ثبت سفارش کتاب نیز شده است.

 این مسئول با تأکید بر این موضوع که ۸۰ درصد کتاب‌های دانش‌آموزان وارد استان خراسان شمالی شده است، بیان داشت: براین‌اساس کتاب‌ها بر اساس سهمیه به انبار شهرستان‌ها ارسال شده که از ۱۵ شهریورماه در بین دانش‌آموزان و سطح مدارس استان توزیع خواهد شد.

 افشین در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه ممکن است عده‌ای از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن شرایط مالی از ثبت سفارش کتاب بازمانده‌اند، گفت: متأسفانه بسیاری از اولیا نسبت به سفارش کتاب اقدام نمی‌کنند، درحالی‌که بیشترین مبلغ یک سری کامل کتاب به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

 وی گفت: آموزش و پرورش بودجه‌ای برای تهیه مستقیم کتاب برای دانش‌آموزان ندارد، اما قطعاً دانش‌آموزی نداریم که به دلیل نداشتن بودجه نتواند از کتاب بی‌بهره بماند.

 این مسئول ابراز داشت: در این فرصت باقی‌مانده والدین ثبت سفارش کتاب را انجام دهند تا دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی کتاب را بتواند تحویل بگیرد.

 

 مصاحبه: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

 

0 نظر

ارسال نظرات