در حال بارگذاری
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی:

۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی پرداخت شد

شماره خبر : 2267 - https://asreatrak.ir/short/VljaY

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست سالجاری ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، سیدمحمود سید الحسینی روز یکشنبه اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات با تاکید بر ایجاد و توسعه مشاغل کوچک در جوامع روستایی و عشایری با اولویت مناطق مرزی و کم برخوردار پرداخت شد.

به گفته وی؛ سقف تسهیلات بانک کشاورزی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و این رقم در بخش کارفرمایی به سه میلیارد ریال نیز می‌رسد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به حدود پنج هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است افزود: تسهیلات پرداختی از ایجاد و توسعه بیش از ۱۰ هزار شغل برای روستاییان، عشایر و جوامع کم‌برخوردار پشتیبانی کرده است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی هر سال از ناحیه حوادث مختلف از جمله خشکسالی، سرمازدگی، بارش باران و جاری شدن سیل خسارات زیادی می‌بیند و این قشر را با مشکلات مالی مواجه می‌کند.

اقتصاد خراسان‌شمالی بر محور کشاورزی بنا نهاده شده است و این بخش استان با ۸۰ هزار بهره بردار دارای بیشترین درصد شاغلین است و بیشتر کشاورزان این خطه با خشکسالی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال، کمبود نقدینگی و خرده مالکی رنج می‌برند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

0 نظر

ارسال نظرات