در حال بارگذاری
رئیس اورژانس استان خبر داد:

گرمازدگی ۴ نفر در خراسان‌شمالی طی ۲ روز

شماره خبر : 1192 - https://asreatrak.ir/short/V1Rkr

رئیس اورژانس علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته چهار نفر در استان درگیر گرمازدگی شده‌اند، گفت: گفتنی است که از این تعداد دو نفر در شهرستان اسفراین و دو نفر در سایر شهرستان‌های استان به ثبت رسیده است.

 تقی دولت‌آبادی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته و تماس‌های صورت‌گرفته با اورژانس خراسان شمالی دو مورد گرمازدگی گزارش شد و نیروهای اورژانس اعزام شده و بیماران  به بیمارستان امام حسن (ع) منتقل شد.

 وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی مبنی بر افزایش محسوس دما طی روزهای آینده در سراسر خراسان شمالی گفت: براین‌اساس تمام مراکز جامع سلامت این استان به دلیل وقوع گرمای بی‌سابقه و پذیرش افراد گرمازده در حال آماده‌باش هستند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیماران با علائم کم‌آبی، ضعف و بی‌حالی، از حال رفتگی به بیمارستان منتقل می‌شوند که در برخی موارد که مشکل حاد شود منجر به مرگ بیمار خواهد شد.

 دولت‌آبادی اضافه کرد: در شرایط گرمای شدید هوا، افراد سعی کنند مگر در شرایط اضطرار از منزل خارج شوند، درصورتی‌که طولانی‌مدت در بیرون هستند حتماً نوشیدنی و آب به همراه داشته باشند.

 این مسئول بیان داشت: قرارگرفتن در سایه در محیط بیرون، پرهیز از انجام فعالیت بدنی سنگین و نوشیدن مداوم مایعات از جمله دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

 وی ابراز داشت: نوزادان و کودکان، سالمندان بالای ۶۵ سال، مادران باردار، افراد دارای فشارخون و دیابت و افراد دارای وزن بالا بیش از سایر افراد در معرض گرمازدگی قرار دارند.

 دولت‌آبادی با تأکید بر این موضوع که شهروندان در صورت امکان، فعالیت‌های روزمره خود را به ساعت‌های خنک روز موکول کرده و از قرارگرفتن غیرضروری در معرض گرمای هوا خودداری کنند، افزود: همچنین پوشیدن لباس‌های سبک با رنگ روشن، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، مصرف مقادیر فراوان مایعات ساده سایر نکاتی است که برای مقابله با گرمازدگی توصیه می‌شود.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همراهان بیمار به‌محض مشاهده علایم گرمازدگی باید با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تا رسیدن تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اقداماتی مانند انتقال بیمار به محیط سرد و خنک، پاشیدن آب بروی بیمار و بدن شویه، بالا نگه‌داشتن پاها، درآوردن لباس‌های اضافه مانند جوراب و کمربند را برای کاهش علایم انجام دهند.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات