در حال بارگذاری
مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان شمالی:

شهرستان بجنورد با کمبود ۸۷ مسجد مواجه است

شماره خبر : 1527 - https://asreatrak.ir/short/VmBvd

مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان شمالی تعداد مساجد بجنورد را ۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: میزان سرانه کشور برای هر یک هزار و ۵۰۰نفر، یک مسجد است که باتوجه‌به آن ۸۷ مسجد در این شهرستان کمبود داریم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: مسجدها به‌عنوان یک نهاد مقدس دینی، پایگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی هستند.

 وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰ آیه و روایت درباره اهمیت مسجد وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی مولود مساجد است و ۹۷ درصد شهدای انقلاب مسجدی بودند.

 مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۳۶ باب مسجد در استان وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۱۰۴ مسجد فعال هستند.

 وی در ادامه گفت: تعداد ۴۸ مسجد از پنج سال گذشته در دست احداث است که به علت کمبود منابع و مشکلات اقتصادی به پایان نرسیدند.

 وی تعداد امامان جماعت استان را ۲۸۵ نفر و تعداد مساجد دارای هیأت اّمنا را ۹۳۴ مورد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد ۹۵۰ پایگاه بسیج، ۴۰۰ مرکز نیکوکاری، ۲۰۰ مرکز خادم‌یاری و ۳۸۵ کانون فرهنگی در مساجد استان فعال هستند.

 خانی اظهار داشت: در دو سال گذشته برای ۲۹۵ مسجد استان بیمه‌نامه مسئولیت مدنی صادر شد.

 وی با اشاره به طرح کوثر این مرکز، گفت: در قالب این طرح ۳۰ امام‌جماعت در مساجد حاشیه شهر بجنورد طی دو سال گذشته جذب شدند که پیش‌ازاین ۲۵ مسجد حاشیه شهر فاقد امام‌جماعت بودند.

 این مسئول به اهمیت اجرای برنامه «دیدار در سنگر» اشاره داشت و افزود: در این طرح که روزهای سه‌شنبه هر هفته با حضور مسئولین استان و شهرستانی در مساجد سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود در قالب میز خدمت به مشکلات مردم آن محله رسیدگی می‌شود.

 مدیر امور رسیدگی به مساجد خراسان شمالی بیان کرد: بیش از یک هزار بسته فرهنگی با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در بین مساجد مناطق محروم استان توزیع شد.

 وی افزود: تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و جذب ۱۴ دبیر اجرایی در مساجد استان از دیگر اقدامات این مرکز است.

 وی برگزاری انتخابات در مساجد را یکی از ظرفیت‌های این مکان مقدس دانست و گفت: از ظرفیت ۲۰۰ مسجد استان برای برگزاری انتخابات استفاده شد.

 خانی با اشاره به خدمت‌دهی به بیش از ۵۰ هزار مسافر در مساجد بین‌راهی استان، اظهارکرد: باتوجه‌به اینکه اعتبارات دولتی جهت بهبود مشکلات مساجد بین‌راهی از طریق میراث‌فرهنگی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه تأمین می‌شود و میراث‌فرهنگی استان نیز قول همکاری را با این مرکز داشتند؛ اما تاکنون این وعده عملی نشد.

 وی تعداد مساجد بجنورد را ۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: میزان سرانه کشور برای هر ۱۵۰۰ نفر، یک مسجد است که باتوجه‌به آن ۸۷ مسجد در این شهرستان کمبود داریم.

 این مقام مسئول تأکید کرد: از میان ۴۸ مسجد در دست احداث، تعداد ۶ مسجد که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصدی داشتند، انتخاب شده و با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه (ع) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات