در حال بارگذاری
استاد حوزه علمیه:

پیاده‌روی اربعین نماد مقاومت و اقتدار شیعه است

شماره خبر : 1540 - https://asreatrak.ir/short/46Koz

استاد حوزه علمیه پیاده‌روی اربعین را نماد مقاومت، استقلال و اقتدار شیعه دانست و گفت: هر سال از همه ملت‌های جهان به تعداد افرادی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند، اضافه می‌شود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: مهم‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) مبارزه با فساد حاکمیتی، اصلاح جامعه و احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

 وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) پس از قیام نیز به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بر پایه عدل و داد بود.

این روحانی خراسان شمالی تصریح کرد: مردم فلسطین با جان و مال از وطن اصلی خود در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند که این برگرفته از ایمان و درک عمیق نسبت به وعده خدا در پیروزی حق علیه باطل است.

 وی اظهار داشت: انعکاس مظلومیت مردم غزه در دنیا باعث شد تا آزادی‌خواهان جهان با هر نژاد و آیینی از مقاومت مردم فلسطین حمایت کنند.

این مسئول در ادامه گفت: اعتراض اساتید، دانشجویان و جوانان اروپایی و آمریکایی به جنایت‌های اسرائیل و کشورهای حامی آن نشان از حقانیت مقاومت مردم فلسطین است.

خانی پیاده‌روی اربعین را نماد مقاومت، استقلال و اقتدار شیعه دانست و عنوان کرد: هر سال از همه ملت‌های جهان به تعداد افرادی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند اضافه می‌شود.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری دررابطه‌با اربعین حسینی، افزود: این راهپیمایی بزرگ مقدمه‌ای برای تشکیل تمدن اسلامی و در نهایت ظهور ولی‌عصر (عج) است.

 مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تأکید کرد: حضور ملت‌های مختلف در پیاده‌روی اربعین باعث اتحاد بیشتر کشورهای مظلوم و مسلمان تحت شعار «حب الحسین یجمعنا» می‌شود.

خانی مهم‌ترین دلیل زنده نگه‌داشتن قیام کربلا را خطبه‌های حضرت زینب (س) عنوان کرد و افزود: زنان مسلمان جهان با الگوگرفتن از حرکت زنان عاشورا از انقلاب اسلامی حمایت کردند و پشتیبان رزمندگان در دفاع مقدس بودند.

 وی در ادامه گفت: پس از جنگ تحمیلی نیز بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، فرهنگی و... تأثیرگذار بودند.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات